Województwo lubuskie to skarbnica wielu atrakcji turystycznych. Geoparki, lasy, jeziora, bulwar nadwarciański czy lubuski szlak wina i miodu sprawiają, że każdy znajdzie coś dla siebie. Pośród wielu możliwości, w maleńkiej wsi w pobliżu miejscowości Trzciel, można dodatkowo przeżyć niezapomnianą przygodę i poczuć emocje znane tylko wybranym. Wyobraź sobie ciepły letni dzień, otoczenie bajecznych terenów ziemi lubuskiej, Ciebie i….kajak? Brzmi dobrze, prawda? I do tej właśnie aktywności i sposobu spędzania wolnego czasu, z naszą pomocą, od lat zachęca nasz klient.
Nasz klient: Obrakajakiem.pl to organizator spływów kajakowych rzekami Obrą, Paklicą i Pliszką w województwie lubuskim. Dodatkowo swoim gościom oferuje również noclegi w pobliskim gospodarstwie agroturystycznym mającym swoją lokalizację w otoczeniu pszczewskiego parku krajobrazowego.
Głównym założeniem kampanii było zbudowanie świadomości marki oraz zachęcenie użytkowników do skorzystania z oferty zarówno spływów kajakowych jak i noclegów. Kampania była prowadzona w okresie wiosenno-letnim. Do dyspozycji mieliśmy budżet w wysokości 150 zł miesięcznie co stanowiło nie lada wyzwanie.
Zależało nam przede wszystkim na dotarciu do zainteresowanych spływami kajakowymi oraz kajakarstwem w województwie lubuskim. Kolejnym segmentem byli również zainteresowani noclegami w gospodarstwie agroturystycznym. Natomiast to co chcieliśmy osiągnąć w efekcie końcowym to pozyskanie możliwie wielu potencjalnych klientów (kontaktów).
Znając cel oraz wielkość budżetu zdecydowaliśmy, iż najkorzystniejszym i najbardziej optymalnym kanałem dotarcia do wybranej grupy celowej będą działania Google Ads a ściślej mówiąc linki sponsorowane w wyszukiwarce Google. Dzięki elastyczności tego kanału oraz możliwości natychmiastowej reakcji (start, wstrzymanie kampanii czy dokonanie optymalizacji) zmaksymalizowaliśmy potencjał dostępnych środków.
Od samego początku kampanii śledziliśmy, analizowaliśmy i przede wszystkim optymalizowaliśmy prowadzone działania. Przeanalizowaliśmy wszystkie obszary, z których pochodziły wejścia na stronę aby następnie dobrać frazy kluczowe tak, by klikali w nie jedynie użytkownicy szukających spływów kajakowych w województwie lubuskim i będący nimi faktycznie zainteresowani. Chcieliśmy w ten sposób maksymalnie ograniczyć przypadkowe kliknięcia.
Nasze działania przyniosły zamierzone efekty. W okresie od 1 czerwca do 31 lipca, stronę klienta bezpośrednio z naszej reklamy odwiedziło 1 286 użytkowników, co przełożyło się bezpośrednio na 30 telefonów od potencjalnych klientów. Dodatkowo 15 użytkowników skorzystało z dostępnego na stronie kalkulatora, dzięki któremu mogli poznać orientacyjną cenę wypożyczenia kajaków oraz wysłać od razu zapytanie. Zauważyliśmy również wzrost bezpośrednich wejść na stronę, po uruchomionej kampanii, w porównaniu z liczbą wejść w analogicznym okresie z lat ubiegłych.