Google Ads Przeczytaj w 3 min. 5 czerwca 2022

W jaki sposób możemy dopasować reklamę do wybranej grupy celowej?

Nawet najlepsza kreacja reklamowa nie będzie skuteczna, jeśli nie dotrze do właściwych osób, czyli Twoich potencjalnych klientów. Właśnie dlatego, przy tworzeniu kampanii reklamowej, tak ważne jest targetowanie, czyli określenie komu reklamy mają się wyświetlać. W dzisiejszym artykule skupimy się, na tym, w jaki sposób możesz kierować reklamy w przypadku kampanii displayowych.

Targetowanie reklamy displayowej, czyli najpierw stwórz personę

Zanim przejdziesz do kwestii technicznych, zastanów się do kogo tak naprawdę chcesz dotrzeć. Pomoże Ci w tym stworzenie persony, czyli profilu Twojego idealnego klienta. Od czego zacząć? Ustal wiek i płeć persony. Określ, gdzie mieszka, jakie ma nawyki, z jakich serwisów korzysta, a także — jakie ma problemy i potrzeby. Dzięki tym podstawowym informacjom łatwiej będzie Ci targetować reklamę displayową, bo będziesz posiadał sporo informacji na temat potencjalnego klienta. Teraz wystarczy, że część z nich przeniesiesz do panelu reklamowego.

Możliwości targetowania reklamy displayowej w Google Ads

System reklamowy Google pozwala dotrzeć do grupy docelowej na wiele sposobów. Poniżej krótko opisujemy te, które warto wykorzystać.

Targetowanie demograficzne

Jeśli prowadzisz biznes, w którym wiek, płeć lub status rodzicielski określa w jakiś sposób Twoich potencjalnych klientów, to na pewno powinieneś wypróbować ten sposób targetowania. W przypadku Google Ads możesz zaznaczyć wszystkie możliwości, ale pozostawić jedynie te, na których Ci zależy. Jeśli chodzi o płeć, masz trzy możliwości (kobieta, mężczyzna lub płeć nieznana); kierowanie według wieku możesz ustawić, wybierając odbiorców w określonym przedziale wiekowym. Istnieje również możliwość kierowania reklamy do osób bezdzietnych i/lub rodziców. Google Ads pozwala także targetować według dochodów, niestety ta opcja nie jest dostępna w naszym kraju.

Targetowanie behawioralne (segmenty odbiorców)

Każde działanie użytkownika w sieci sprawia, że pozostawia on po sobie cyfrowy ślad. Informacje te są wykorzystywane do precyzyjnego targetowania. Jeśli chodzi o Google Ads ten typ kierowania jest podzielony na kilka kategorii:

  • kim są — obejmuje targetowanie np. po stanie cywilnym czy poziomie wykształcenia,
  • jakie są ich zainteresowania i zwyczaje — obejmuje takie zainteresowania jak np. podróże, uroda i zdrowy styl życia czy kulinaria,
  • czego szukają lub, co planują — dotyczy wydarzeń z życia, takich jak przeprowadzka czy założenie firmy.

W tej sekcji możesz również korzystać z grup remarketingowych i targetować reklamy do osób, które weszły w interakcję z Twoją stroną, a także tworzyć grupy, które będą do nich podobne.

Targetowanie kontekstowe

Google Ads pozwala także na kierowanie reklam displayowych do użytkowników, którzy wpisywali w Google określone zapytania lub które oglądają treści (teksty, video) określonego typu. Co więcej, możesz wybrać portale i aplikacje, na których ma się pojawiać reklama Twojej firmy.

Geotargetowanie

Geotargetowanie, czyli kierowanie reklamy z uwzględnieniem lokalizacji, ma ogromny potencjał w przypadku lokalnych biznesów, takich jak np. salon fryzjerski, restauracja czy zakład mechanika. Domyślnie, zawsze ustawiona jest Polska, jeśli zatem zależy Ci na kierowanie reklam w konkretnym mieście czy województwie, koniecznie to doprecyzuj. Dodatkowo, warto również określić język.

W jaki sposób targetować reklamę displayowe — podsumowanie

Jak widzisz, reklama displayowa oferuje wiele opcji targetowania. Który z nich jest najskuteczniejszy? Jak je połączyć, by uzyskać wysoki zwrot z inwestycji? Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ każdy biznes jest inny. Jeśli dopiero zastanawiasz się nad uruchomieniem reklamy displayowej albo dotychczasowe efekty Cię nie satysfakcjonują, skontaktuj się z nami. Chętnie przeniesiemy Twoje kampanie reklamowe na wyższy poziom.

Jeżeli jesteś chciałbyś uruchomić skuteczną kampanię reklamową, skontaktuj się z nami!

Zespół TwoGecko
Zespół TwoGecko

Porozmawiajmy na FB