Social media, e-mail marketing, a może kampania display? O digital marketingu słów kilka.
Od wielu lat digital marketing oraz e-commerce to jedne z tych obszarów, które rozwijają się najszybciej. Ciągle rosnąca liczba użytkowników Internetu oraz przenoszenie biznesów do sieci – co nabrało zawrotnego tempa w czasie pandemii – wymusza na firmach podejmowanie działań marketingowych skupionych właśnie w przestrzeni online. Nie chcąc zginąć w tłumie reklam i komunikatów, warto dostosować się i wyprzedzić konkurencję jeszcze dziś.
Po pierwsze: rośnie znaczenie mobile w digital marketingu.
Nieustannie rośnie udział urządzeń mobilnych nie tylko w procencie konsumowanych treści i social mediów, lecz również zakupach online. Według raportu IAB, w Q3 2020 r. udział tego kanału wzrósł aż o 13% względem analogicznego okresu w 2019 r., podczas gdy w przypadku innych kanałów dotarcia widoczny był spadek. Na każdym kroku warto pamiętać, że globalnie coraz więcej osób korzysta ze smartfonów i tabletów, mających stałe połączenie z internetem. Tym samym niezwykle ważnym jest, aby wszystko to, co robisz w sieci, było dostosowane do urządzeń mobilnych.
Responsywność to coś, na co każdy marketer musi zwracać uwagę. Kreacje czy strony, które świetnie wyglądają na desktopie, mogą być całkowicie nieczytelne na smartfonie. Pozyskując coraz więcej ruchu za pomocą tego kanału, trzeba zadbać o ten obszar. W innym przypadku nasza konwersja będzie malała wprost proporcjonalnie do rosnącej liczby użytkowników odwiedzających naszą stroną. Świetnym rozwiązaniem mogą okazać się też dedykowane aplikacje dostosowane do systemów Android oraz iOS. Niestety jest to rozwiązanie znacznie droższe i zdecydowanie bardziej czasochłonne. W pierwszej kolejności warto skupić się projektowaniu strony zgodnie “ze sztuką” RWD – Responsive Web Design.
Po drugie: dobierz odpowiednie narzędzia do swojego biznesu, budżetu i grupy docelowej.
Nie musisz robić wszystkiego, aby być skutecznym. Wykorzystuj to, co przynosi Ci realne korzyści. Na początku określ swój budżet jak możesz przeznaczyć na digital marketing. Następnie zastanów się jak wygląda Twoja grupa docelowa. Czego od Ciebie oczekuje? Na jakie problemy i potrzeby potencjalnych klientów może odpowiedzieć Twoja firma? To pozwoli Ci na określenie konkretnych celów zarówno biznesowych jak i marketingowych. Następnie realizacja ich przy pomocy odpowiednio dobranych kanałów będzie już łatwiejsza.
Szeroko pojęta “sprzedaż” to nie zawsze jedyny cel każdego biznesu na początkowych etapach rozwoju. Równie ważne może być:
- budowanie świadomości i rozpoznawalności Twojej marki,
- zwiększenie odwiedzin na stronie www,
- pozyskanie leadów w kontekście dedykowanego landing page’a,
- zwiększenie zaangażowania odbiorców social mediów
- rozbudowanie własnej bazy Klientów pod kątem email marketingu
Strategia marketingowa, a następnie jej metodyczna realizacja, jest tutaj kluczowa.
Po trzecie: testuj i optymalizuj.
Biznes nigdy nie jest zero-jedynkowy, tak samo jak wybór kanałów do komunikacji marketingowej. Każdy z nich ma swoje wady i zalety. Od Ciebie zależy, w jaki sposób wykorzystasz ich potencjał. Wraz z rozwojem marketingu swojej firmy zauważysz, że odpowiednia optymalizacja i synergia wszystkich źródeł ruchu pomoże systematycznie skalować Twój biznes. Nie ważne, czy mówimy tutaj o social mediach, e-mail marketingu czy też kampaniach display. Ważne, aby odpowiednio rozkładać inwestycje, odnosząc się do aktualnych celów i skali biznesu. Tak, aby procentowy wskaźnik ROI był na zadowalającym Cię poziomie.
Zawsze zachęcamy do tego, aby wyznaczyć sobie odpowiednie KPI – to właśnie kluczowe wskaźniki efektywności, które będą inne dla każdego z kanałów, pokażą Ci tak naprawdę, w co warto inwestować, a co na obecną chwilę można zrobić lepiej lub powrócić do określonych działań w przyszłości.
Czy e-mail marketing miałby dla Ciebie sens, jeśli Twoja baza osób, które wyraziły zgodę na marketing, jest mniejsza niż 10?
Zapewne nie. Co jednak w sytuacji, jeśli możemy zagwarantować Ci wysyłkę do legalnych baz dziesiątek tysięcy osób, których profil behawioralny jest skrojony wprost pod Twój produkt i usługi, jakie świadczysz. Perspektywa jest znacznie inna, prawda ;)?
Każdego dnia marketerzy tworzą setki nowych kampanii, korzystając z coraz to nowszych narzędzi. Chcąc odnieść sukces w biznesie, w dzisiejszych czasach, nie można zaniedbać tak wielkiej przestrzeni, jaką jest Internet.
Nie wiesz jak tego dokonać? Pomożemy Ci dobrać odpowiednie narzędzia do Twojego biznesu i budżetu, mierząc i optymalizując ich skuteczność na każdym kroku. Wszystko to zrobimy w oparciu o wspólnie wypracowaną strategię i mediaplan, który będzie skrojony wyłącznie pod Ciebie.
Chcesz wynieść swój digital marketing na wyższy poziom?
Nie czekaj i skontaktuj się z nami już dzisiaj – każdy dzień, w którym nie jesteś widoczny w sieci, to dzień stracony.