Baza influencerów gotowych do zareklamowania Twojego produktu powiększa się każdego dnia. Robiąc dokładny research, opierający się na danych i statystykach, podejmiesz współpracę, która będzie nie tylko efektywna, lecz satysfakcjonująca dla obu stron.
Jak najłatwiej i najszybciej określić potencjał i skalę możliwości influencera? Wystarczy zwrócić uwagę na liczbę followersów i subskrybentów kanałów, w których na co dzień tworzy. Oczywiście nie są to wystarczające liczby do podjęcia decyzji o współpracy. Będziesz jednak w stanie ocenić, czy mówimy o dużym twórcy z ugruntowaną pozycją na rynku, mikroinfluencerze, który dopiero rozwija swoją działalność w social media czy też osobie, której potencjał widać w szybko przyrastających statystykach.
Zbadaj, jaką średnią liczbę wyświetleń generują filmy i zdjęcia, które influencer umieszcza w swoich kanałach social media. Przeanalizuj, jaki content generuje zwiększone zainteresowanie czy zaangażowanie odbiorców. Warto też zwrócić uwagę na publikacje, które nie cieszyły się popularnością. Taka wiedza pozwoli wybrać Ci format, który z dużą dozą prawdopodobieństwa, wygeneruje twojemu biznesowi więcej korzyści.
Liczba lajków, reakcji, kliknieć i komentarzy to tak naprawdę największa wartość dodana każdego influencera. Znacznie lepszym wyborem jest mniejszy kanał (oczywiście zachowując odpowiednią skalę), który generuje mniejsze zasięgi z bardzo dużym zaangażowaniem niż influencer, który może i generuje ogromne zasięgi, lecz bez żadnych reakcji. Zdjęcia czy filmy powinny wyzwalać pozytywne emocje w odbiorcach. Budzić ich zainteresowanie, sprawiać, że z ciekawości klikną w podany link lub wdadzą się w dyskusję. Twórcy generujący kaloryczny ruch są obecnie na wagę złota.
Wiek, płeć, zainteresowania czy miejsce zamieszkania to coś, co da Ci jasną odpowiedź, na ile odbiorcy są dopasowani do Twojego targetu. Podejmuj się przede wszystkim tych kooperacji, które mogą realnie wpłynąć na Twój biznes. Dotarcie do milionów użytkowników nie da Ci nic, jeśli nie będą oni w żadnym stopniu zainteresowani Twoim produktem. Odpowiadaj na ich potrzeby. Dopasuj się do ich zdolności zakupowych. Zadbaj o wpasowanie się w zainteresowania. Nie tylko lokowanie będzie znacznie bardziej naturalne i dopasowane do kontekstu konkretnego kanału wybranego influencera, lecz również będzie bardziej efektywne.
Influencer marketing może okazać się zarówno żyłą złota, jak i maszynką do przepalania budżetów. W dobie ogromnych możliwości prowadzenia kampanii marketingowych zawsze bazuj na statystykach. Intuicja to świetna cecha, lecz najlepiej wypada w połączeniu ze zdroworozsądkowym podejściem 😉
Chcesz rozpocząć współpracę z influencerem? Skorzystaj z naszej oferty!