Reklama natywna

Przeczytaj w 4 min.

Czym jest reklama natywna? Wszystko co musisz wiedzieć.

Reklama w Internecie z roku na rok odnosi coraz większy wzrost. Obecnie jest głównym narzędziem przedsiębiorców, którzy chcą promować swoje usługi, produkty, a nawet treści informacyjne wśród użytkowników Internetu. Z powodu coraz większej liczby reklam, którymi konsumenci każdego dnia są zalewani, firmy muszą stosować taktyki, aby nie być postrzegane za natrętne. To właśnie w tym kontekście reklama natywna znajduje swoje miejsce.

Co to jest reklama natywna?

Reklama natywna to format komunikacji marketingowej, w którym komunikat reklamowy jest w doskonałej harmonii z medium, na którym widzą je odbiorcy. Innymi słowy, jest to treść reklamowa naturalnie zintegrowana z pozostałą częścią treści publikowanych przez dane medium. Specyfika tego formatu polega na tym, że świadomie łączy on prawdziwą zawartość witryny z contentem reklamodawców. Przejście między reklamą a organiczną treścią jest płynne i nie ma wpływu na wrażenia użytkownika.

Jakie są formaty reklamy natywnej?

Wyróżniamy kilka formatów reklamy natywnej w zależności od typu lokalizacji:

  • Reklama w kanale społecznościowym: Pojawia się w sieciach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram lub LinkedIn i jest zintegrowana z kanałem informacyjnym użytkownika.
  • Reklama in-feed: Zawiera artykuły lub filmy skomponowane przez reklamodawcę, które są dopasowane do treści witryny.
  • Promowane listy produktów: Oferty komercyjne w witrynach e-commerce. Są integralnym elementem e-sklepów.
  • Reklamy w wyszukiwarce: Reklamy, które pojawiają się w wyszukiwarkach na pierwszym miejscu listy.

Należy pamiętać, że celem reklamy natywnej jest wnoszenie wkładu w sposób, który nie zakłóca komfortu użytkownika. Oznacza to, że reklamy muszą być wartościowe, interesujące i bardzo trafne dla odbiorców. Konsumenci są bardziej skłonni do interakcji z treścią, jeśli posiada dla nich realną korzyść. Z tego powodu większość przykładów reklamy natywnej opiera się na treści. Celem reklamy natywnej jest dostarczanie wartości, a nie popychanie do sprzedaży. Reklama natywna ma tendencję do dawania przed otrzymaniem. Wielu konsumentów woli dowiadywać się o produktach poprzez interesujący content, a nie przez tradycyjną reklamę. Tak więc kluczem do reklamy natywnej jest trafność. Treści muszą być silnie ukierunkowane na zainteresowania i potrzeby konsumentów, jeśli mają przyciągnąć ich uwagę i zachęcić do interakcji. Reklamy natywne to narzędzie do generowania leadów. Nie sprzedają produktu. Budują świadomość marki.

Jakie są korzyści z reklamy natywnej?

Wyższy współczynnik klikalności (CTR): W przeciwieństwie do reklam display, reklamy natywne zwykle pojawiają się w tym samym kontekście, co treści organiczne danej witryny. Dzięki temu mogą osiągnąć znacznie wyższy CTR niż standardowy baner reklamowy.

Większy zasięg wśród odbiorców: Reklamy natywne mogą automatycznie skalować się do urządzenia, na którym są wyświetlane (komputery, tablety i telefony komórkowe), dzięki czemu mogą skuteczniej docierać do większej liczby użytkowników.

Przyjazne dla użytkownika: Reklamy natywne są znacznie mniej agresywne. Użytkownicy nie muszą oglądać treści, które nie mają nic wspólnego z ich konkretnymi potrzebami lub przyzwyczajeniami zakupowymi.

Jakie są zalety reklamy natywnej?

Oto kilka powodów, dla których warto rozważyć włączenie reklam natywnych do swojej strategii promocji w sieci:

Reklama natywna nie jest nachalna

Tradycyjne banery reklamowe i wyskakujące okienka są irytujące. Wpływają negatywnie na wrażenia użytkownika. Zirytowany jest zmuszony zainstalować wtyczkę do blokowania reklam w swojej przeglądarce. Dla porównania reklamy natywne nie wywołują negatywnych doświadczeń, ponieważ są zawsze powiązane z otaczającą je treścią, do tego stopnia, że ​​w ogóle nie wyglądają jak reklama.

Potencjalny zasięg jest wyższy

Reklamy natywne wyróżniają się niezwykłą zdolnością wtapiania się w treść witryny, w której się wyświetlają. Ta umiejętność wizualnego dostosowania się do otoczenia pozwala osiągnąć znacznie większy zasięg niż inne formy reklamy cyfrowej.

Idealne połączenie treści i reklamy

Dzięki reklamom natywnym konsumenci nie czują się przytłoczeni komunikatami nakłaniającymi ich do absolutnej konsumpcji produktu lub usługi. Raczej czują, że oferowane są im treści, które dostarczają korzyść. Pozwala to markom na tworzenie pozytywnych skojarzeń ze swoją firmą, jednocześnie prowadząc klientów do decyzji zakupowych.

Lepsze targetowanie

Reklama natywna umożliwia wiele kryteriów targetowania (demograficzne, geolokalizacja, typ urządzenia). Konsumenci preferują reklamy dostosowane do ich zainteresowań i nawyków zakupowych. Dlatego spersonalizowane kierowanie reklam natywnych jest niezbędne do pozyskania nowych klientów.

Jak przygotować reklamę natywną?

Czynniki decydujące o skutecznej natywnej kampanii reklamowej to:

  • Wybór odpowiedniego formatu na podstawie charakterystyki odbiorców, do których reklamodawca chce dotrzeć z przekazem.
  • Stworzenie kampanii tak, aby mogła być wyświetlana na wszystkich rodzajach urządzeń elektronicznych oraz aby docierała do jak największej liczby potencjalnych klientów.
  • Dokładna znajomość kontekstu, w jakim umieszczany jest przekaz. Reklama natywna musi być idealnie wkomponowana w treść danej witryny.

Chcesz wprowadzić reklamę natywną do swojej strategii marketingowej? Napisz do nas!


Podobne wpisy

  • Programmatic display

    Programmatic display — dowiedz się czym się charakteryzuje i jak możesz wykorzystać ten kanał w swoich kampaniach?

    Czytaj dalej

    Przeczytaj w 3 min.

  • reklama display google ads
    ,

    Czy warto stosować reklamę display w Google Ads?

    Czytaj dalej

    Przeczytaj w 3 min.

  • call to action

    Czym jest call to action? Wszystko co musisz wiedzieć.

    Czytaj dalej

    Przeczytaj w 4 min.