Reklamy display- co powinieneś wiedzieć?
Reklamy display to nic innego jak reklamy graficzne pojawiająca się w formie bannerów na portalach czy serwisach www w Internecie. Jest to jedna z najstarszych i najpopularniejszych form reklamy online.
Co wyróżnia reklamy displayowe?
Reklamy display to różnorodność formatów oraz mnogość wydawców dzięki, którym możemy bez problemu dotrzeć do wybranej przez nas grupy celowej. Działania reklamowe w tym kanale idealnie nadadzą się również do zbudowania dużego zasięgu kampanii, który w późniejszym etapie przełoży się na zwiększenie świadomości oraz rozpoznawalności marki.
Przykładowe formaty reklamy display.
Standardowe formaty płaskie mogą być mniejsze lub większe w zależności od rozmiaru. Przykładowo formaty 750×100, 750×200, 750×300, 970×250 będą pojawiały się zazwyczaj na górze strony, formaty 300×600, 160×600, 120×600 z jej boku. Natomiast grafika w rozmiarze 300×250 może pojawić się zarówno z boku strony jak także pomiędzy treścią (tzw. bannery śródtekstowe).
Jakie są modele rozliczeniowe reklam display?
Pisząc o kampanii display warto z wrócić uwagę na najpopularniejszych modele rozliczenia takich działań. Przede wszystkim możemy wyróżnić trzy z nich:
- Cost per click (CPC) – model rozliczenia, w którym płacimy za każde kliknięcie klienta w naszą reklamę. Model efektywnościowy;
- Cost per mille (CPM) – w przypadku tego wyboru płacimy za każdym razem, gdy tysiąc użytkowników wyświetli naszą reklamę. Model służący wzmocnieniu wizerunki i świadomości marki;
- Flat fee (FF) – model rozliczenia oparty o stałą stawkę za emisję w określonym miejscu oraz czasie. Model służący wzmocnieniu wizerunki i świadomości marki;
Oczywiście możemy spotkać się również z innymi modelami rozliczeń, jak przykładowo CPS (cost per sale), CPV (cost per view) czy CPA (cost per action). Nie są one jednak najpopularniejszymi modelami przy standardowych kampaniach displayowych.
Co ma duże znaczenie podczas projektowania reklamy display?
Znając swój budżet oraz cel kampanii (np. wizerunkowa lub sprzedażowa), powinniśmy przygotować odpowiednie kreacje. Key visual powinien nie tylko nawiązywać do produktu lub usługi, jaką chcesz sprzedać, lecz również być dobrany do grupy docelowej. Korzystając z setek tysięcy miejsc i stron na których możesz się wyświetlać, jest to niezwykle istotne. Inaczej powinna wyglądać grafika kierowana do młodych rodziców poszukujących wózka, inaczej do gamera chcącego wymienić swój sprzęt, a jeszcze inaczej do fanatyka górskich wycieczek. Odpowiednio przygotowana grafika, na którą składa się nie tylko warstwa graficzna, lecz również współgrające i intrygujące copy oraz widoczne call to action to podstawa Twojego sukcesu. Twórz takie grafiki, jakie sam chciałbyś oglądać. Oczywiście zakładając, że jesteś w grupie docelowej oferowanego produktu 😉
Reklamy display jako element składowy kampanii reklamowej.
Jeśli display to nie jedyny element Twojej kampanii, a część większej całości, musisz pamiętać o synergii z pozostałymi kanałami. Chcąc pozostać w pamięci potencjalnego klienta, zwracaj mocną uwagę na spójność wszystkich poszczególnych kreacji. Oczywiście, będą się one od siebie różniły rozmiarem czy ułożeniem poszczególnych elementów, niemniej sprawny grafik powinien sobie z tym poradzić. Takie działanie pozwoli Ci nie tylko lepiej przebić się do świadomości klienta i pozostać zapamiętanym, lecz również skorelować ze sobą wszystkie działania tak, aby stworzyć dużą, spójną i efektywną komunikację 360 stopni.
Jak optymalizować reklamy display?
Optymalizuj swoje wydatki, zwiększaj efektywność kampanii i nie bój się wprowadzać zmian. Eksperymentuj także z różnymi wariantami kreacji, zmieniaj ich wygląd, twórz testy A/B. Często drobna zmiana, jak np. wygląd CTA, może przynieść ogromne zmiany w ostatecznych wynikach kampanii.
Chcesz rozpocząć swoją przygodę z reklamami display? Napisz do nas!