5 głównych zasad skutecznych kampanii email marketingowych.
CTR, ROAS, ROI, liczba przerażających skrótów ciągle rośnie, budżet twoich kampanii email marketingowych maleje, a konwersja ciągle jest bliska zeru? Trafiasz ze swoim komunikatem do szerokiej grupy odbiorców, lecz mimo tego nikt nie kupuje Twojego produktu? Prawdopodobnie popełniasz jeden z wielu błędów początkującego reklamodawcy.
Pierwsza zasada efektywnych kampanii email marketingowych: plan i wskaźniki.
Przed startem kampanii email marketingowych określ, kim tak naprawdę jest Twoja grupa docelowa, jak chcesz do niej dotrzeć i co finalnie uznasz za sukces kampanii. Inaczej będzie wyglądał komunikat, którego celem będzie sprzedaż, inaczej ten, który powinien pozyskać nowe leady, a jeszcze inaczej ten, który będzie miał na celu zwiększenie liczby polubień Twojego fanpage. Ważne, aby wszystkie Twoje działania były możliwe do przeanalizowania – nie ma nic cenniejszego, niż wyciągnięte wnioski.
Druga zasada efektywnych kampanii email marketingowych: czas
Jeśli zaczynasz samodzielne działania z email marketingiem, daj sobie czas. Czas na testy, analizy i wyciąganie wniosków. Czas na poprawianie błędów, dobieranie narzędzi i wzrosty poszczególnych wskaźników. Nie zrażaj się, jeśli Twoje pierwsze mailingi nie będą miały wskaźników na poziomie kilkunastu lub kilkudziesięciu procent. Nie zrażaj się i daj sobie czas również na naukę, nie bojąc się pytać o radę.
Trzecia zasada efektywnych kampanii email marketingowych: cierpliwość
Musisz wiedzieć, że kluczem do sukcesu w przypadki kampanii email marketingowych jest cierpliwość. Jako TwoGecko zrobimy wszystko, aby Twoja kampania osiągnęła możliwie najlepsze rezultaty, lecz nie obiecamy Ci, że po pierwszej wysyłce sprzedasz cały swój towar, a wzrosty osób zainteresowanych Twoją usługą będziemy mierzyli w tysiącach procentów. Tak to nie działa 😉 Możemy jednak zagwarantować, że odpowiedni dobór tekstów, grafik oraz grupy docelowej sprawi, że odczujesz wyraźną różnice. Wdrażając pełną strategię marketingową oraz długofalowy plan wysyłek jesteśmy w stanie znacznie wpłynąć na konwersję i osiągnąć założone cele w dłuższej perspektywie czasu.
Czwarta zasada efektywnych kampanii email marketingowych: budżet
To nieprawda, że efekty możesz osiągnąć wyłącznie przy pokaźnym portfelu. Współczesne narzędzia marketingowe pozwalają osiągać świetne wyniki również przy niskich stawkach czy mniejszych budżetach. Im większa precyzja w działaniu, im lepsza znajomość grupy odbiorców Twojego produktu, tym szansa na powodzenie kampanii będzie rosła.
Skłamalibyśmy jednak pisząc, że wielkość budżetu kampanii email marketingowych jest całkowicie bez znaczenia. Oczywiście, że to nieprawda. Musisz jednak pamiętać, że pod każdy budżet da się dobrać takie działania, aby zauważyć mierzalne, pozytywne efekty. Zdajemy sobie sprawę, że nie każdy może dysponować budżetem na kampanię, który kończy się pięcioma lub sześcioma zerami – wystarczy odpowiednio mierzyć siły na zamiary, a do każdego projektu podejść indywidualnie. Budżet nigdy nie jest za mały lub za duży. Ważne, aby był odpowiednio dopasowany do działań, zamierzonych (i realnych!) efektów oraz Twoich możliwości.
Piąta zasada efektywnych kampanii email marketingowych: optymalizacja
Sprawdzaj, szukaj, poprawiaj, zmieniaj – nie bój się na bieżąco podejmować decyzji, które mogą wpłynąć na efektywność kampanii. Reaguj od razu, jeśli coś nie działa. Po co inwestować w coś, co nie przynosi Ci żadnych korzyści?
To jedna z najważniejszych rzeczy we wszystkich działaniach marketingowych. Sprawdzając, analizując, optymalizując i wyciągając wnioski nie tylko zdobywasz doświadczenie, lecz uczysz się również zachowań swoich klientów. Po każdej, nawet najmniejszej kampanii, poświęć czas na jej podsumowanie. W oparciu o dane zastanów się, co można było zrobić lepiej, a co dało zadowalający efekt. Nie od razu Rzym zbudowano, ale poprawiając skuteczność każdej kolejnej kampanii w oparciu o “twarde liczby” – szybko będziesz się cieszył nowym miastem.
Chcesz poznać wszystkie tajniki marketingu i skutecznych kampanii? Już dziś skontaktuj się z teamem naszych specjalistów!