fbpx
Email Marketing Przeczytaj w 3 min. 29 kwietnia 2022

Błędy popełniane w mailingu reklamowym. Jak się ich ustrzec?

Czy mailing reklamowy działa? Tak, pod warunkiem, gdy jest przemyślany i dopracowany. Mity na temat niewielkiej skuteczności tego kanału promocji bardzo często wynikają z powielania niedziałających schematów. Właśnie dlatego, w dzisiejszym artykule, omawiamy najczęstsze błędy w przypadku wysyłki mailingu reklamowego i podpowiadamy, jak ich uniknąć.

Co to jest mailing reklamowy?

Mailing reklamowy jest jednym z narzędzi marketingu bezpośredniego. Najczęściej stosowany w celu dotarcia do potencjalnych odbiorców oraz przyciągnięcia ich uwagi. Kampanie email marketingowe przygotowywane są po to, aby zachęcić obecnych i być może w przyszłości nowych klientów do podjęcia określonych działań. Dzięki dobrze przemyślanym działaniom e-mail marketingowym jesteś w stanie znacząco poprawić swój zysk oraz zyskać zaufanie klientów.

6 najczęstszych błędów w przypadku wysyłki mailingu reklamowego.

Elementy, przez które wiadomość trafia do spamu

Im bardziej, mailing reklamowy wygląda, jak reklama, tym większe ryzyko, że trafi do spamu. Należy pamiętać, że filtry antyspamowe w mgnieniu oka wyłapują takie elementy jak:

  • zapis całego tematu dużymi literami,
  • słowa takie jak: super, ekstra, wyprzedaż, promocja, mega, ekstra,
  • wyrażenia, które mogą kojarzyć się z seksem i erotyką,
  • użycie emotek w temacie.

Mylny lub nieciekawy temat

Dobry temat to kluczowy element skutecznego mailingu reklamowego. Nie należy jednak mylić chwytliwego tytułu z tzw. clickabaitem, co dosłownie można przetłumaczyć jako “przynętę na klikanie”. Mamy tu na myśli sytuację, w której treść lub zawartość wiadomości nie spełnia obietnicy zawartej w tytule. Jaki jest tego efekt? Odbiorca takiego maila czuje się oszukany i najpewniej nie otworzy już wiadomości od Ciebie. Skuteczny tytuł powinien być intrygujący, ale zgodny z prawdą. Najlepiej, gdy odwołasz się w nim do konkretnego problemu klienta lub czegoś, czego bardzo pragnie. Taki tytuł może również ostrzegać przed popełnieniem błędu, wskazywać rozwiązanie lub informować o nowościach.

Brak celu i wezwania do działania

Zanim napiszesz wiadomość, zastanów się, dlaczego chcesz to zrobić i co jest Twoim celem. Jeśli Ty nie będziesz tego wiedzieć, nie oczekuj, że odbiorca sam się tego domyśli.

Dlatego jasno zakomunikuj, na czym Ci zależy, co ma zrobić osoba, która przeczytała wiadomość od Ciebie. Przykładowo, jeśli chcesz, by zapoznała się z Twoją ofertą, koniecznie podaj w mailu wezwanie do działania, np. w formie przycisku: “sprawdź”, “zobacz”, “kliknij”, “skorzystaj z oferty”.

Zbyt częsta wysyłka mailingu.

Nikt nie uwierzy w super promocję, która trwa bez końca. Jeśli wysyłasz emaile codziennie i wciąż komunikujesz to samo, przestajesz być wiarygodny, a Twoja marka zostaje uznana za taką, która spamuje, nie mając nic ciekawego do pokazania, zaśmieca skrzynkę. Nie taki jest Twój cel, prawda? Dlatego, pisz tylko wtedy, kiedy masz ku temu powód. Jeśli ma to być sekwencja email, dobrze ją przemyśl lub zaplanuj. W przypadku cyklicznych wiadomości możesz ustalić konkretny dzień tygodnia, a nawet godzinę. Dzięki temu odbieranie emaili wejdzie w nawyk Twoim odbiorcom.

Brak segmentacji odbiorców w mailingu reklamowym.

Masowy mailing reklamowy to działanie na oślep. Być może jakieś efekty będą, ale raczej jako wyjątek potwierdzający regułę. Przykładowo, nie ma sensu wysyłać tej samej wiadomości do osób, które odczytały Twojego emaila i do tych, które lekceważą Twoje wiadomości od pewnego czasu. Komunikaty do tych grup powinny być różne. W przypadku użytkowników, którzy są zainteresowani tym co piszesz, postaw na większą personalizację. Sprawdź, jakie tematy ciekawią ich najbardziej, zachęć, by odpisali. Z kolei email do osób, które ignorują wiadomości, powinna poprzedzić analiza, dlaczego tak jest. Być może o chodzi o temat wiadomości. Eksperymentu, testuj i sprawdzaj. Kolejną grupą, na której powinieneś się skupić, są odbiorcy, którzy otworzyli emaila, ale nie wykonali akcji, na której Ci zależy. W tym przypadku warto wysłać wiadomość przypominającą, np. o kończącej się promocji albo o terminie webinaru.

Bezosobowe komunikaty w mailach.

Pomyśl, czy lubisz rozmawiać z automatem, np. telefonicznie lub przez komunikator? No właśnie. To samo dotyczy wiadomości. Weź pod uwagę, że email to współczesna forma listu, który z natury ma osobisty charakter. Nie chodzi o to, żeby marka pytała odbiorcę, jak minął mu dzień. Mamy tu na myśli pewną spójność w komunikacji, ton of voice. Innymi słowy, wiarygodne i ludzką twarz mailingu reklamowego. Obecnie, jest to ważne nie tylko przy budowaniu marki osobistej i pozycji eksperta. Marki z ludzką twarzą zyskują przewagę, ponieważ są autentyczne. Jeśli więc piszesz w imieniu marki, podpisz się imieniem i nazwiskiem. Nie komunikuj się jak automat. Niech Twój email przypomina wiadomość, którą wysłałbyś do znajomego. Nawet jeśli sprzedajesz, pokaż, że faktycznie chcesz pomóc swojemu odbiorcy.

Częste błędy w mailingu reklamowym — podsumowanie

Zaplanowany i przemyślany mailing reklamowy ma wysoki współczynnik otwieralności (open rate), wspiera sprzedaż i realizuje konkretne cele biznesowe. Jeśli nie wierzysz w skuteczność tej formy promocji lub wcześniej się do niej zraziłeś, udowodnimy Ci, że mailing reklamowy działa.

A może zastanawiasz się jak przygotować skuteczną kreację email marketingową?

Jeżeli chciałbyś uruchomić skuteczną kampanię mailingową, koniecznie przetestuj naszą usługę. Zapraszamy do kontaktu!

Zespół TwoGecko