fbpx
Digital Marketing Przeczytaj w 4 min. 30 stycznia 2024

Jakie kanały marketingowe wybrać w 2024 roku?

Chcesz wypromować swój biznes? W takim razie pomyśl o skutecznych działaniach już od początku 2024 roku. Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii zmieniają się także dostępne kanały marketingowe, które umożliwiają skuteczną promocję marki, produktu, a także usług. Przygotowaliśmy listę najpopularniejszych kanałów marketingowych, dzięki którym zbudujesz świadomość marki, zdobędziesz nowych klientów oraz poprawisz poziom sprzedaży.

TOP 5 kanałów marketingowych na 2024 rok.

Mianem kanału marketingowego nazywamy przede wszystkim ścieżki i formy przekazu, które ułatwiają dotarcie do klientów z wybranych grup odbiorców. Zasadniczo dzielimy kanały marketingowe na trzy odłamy: tradycyjne, cyfrowe oraz bezpośrednie. Efekty prowadzonych działań reklamowych są zależne przede wszystkim od tego, jaki kanał marketingowy wybierzemy.

Musisz też wiedzieć, jak opracować skuteczną strategię marketingową dla swojej firmy. To podstawa, aby zacząć skuteczne działania promocyjne dla swojego biznesu.

Stawiając na tradycyjne formy przekazu, stosujemy reklamę prasową i drukowaną. Obecnie najczęściej wykorzystywane są media cyfrowe, czyli działania SEO, PPC, e-mail marketing oraz prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych. W tym przypadku szerokie zastosowanie znajduje tzw. influencer marketing.

1. Google Ads

W przypadku Google Ads mamy możliwość skutecznego zwiększenia poziomu sprzedaży oraz rozpoznawalności marki w internecie. Płatne kampanie reklamowe wymagają przygotowania planu marketingowego oraz stworzenia przejrzystych grafik reklamowych wraz z tekstami i sloganami. A zatem samodzielnie przygotowanie skutecznej kampanii może stanowić wyzwanie.

A zatem… Interesują Cię płatne kampanie w Google? Skorzystaj z naszej pomocy w ramach promocji Google Ads.

Obecnie w celu usprawnienia strategii reklamowej możemy wykorzystywać technologię AI (sztucznej inteligencji), dzięki której projektowanie, budowanie strategii i wdrażanie działań reklamowych zajmuje o wiele mniej czasu. Reklama cyfrowa w Google Ads jest łatwa do zmierzenia, kontrolowania i skalowania, a także oferuje szeroki zakres formatów reklamowych.

Praktyczne przykłady zastosowania nowoczesnych rozwiązań w Google Ads:

  • Automatyczne kampanie – sztuczna inteligencja może samodzielnie dobierać odpowiednie słowa kluczowe, grupy docelowe i formaty reklam, opierając się na gotowych algorytmach, aby maksymalizować efektywność przy minimalnym nakładzie pracy.
  • Remarketing: Google Ads umożliwia tworzenie zaawansowanych kampanii remarketingowych, które docierają do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili stronę internetową firmy, zwiększając szanse na ponowne zaangażowanie i konwersję.

Google Ads ciągle się rozwija, wdrażając rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym. Te technologie pozwalają na automatyczne optymalizowanie kampanii, prognozowanie wyników i dostosowywanie ofert w czasie rzeczywistym dla maksymalizacji ROI (zwrotu z inwestycji).

Warto też zaznaczyć, że Google dodał więcej dostępnych formatów do tych kampanii, umożliwiając dotarcie do użytkowników w różnorodnych sposobach korzystania z treści YouTube. Co więcej GA4 oferuje nowe i ulepszone funkcje, które mogą pomóc w optymalizacji kampanii reklamowych Google Ads. Obejmuje to lepszą integrację, zdolności do analizy predykcyjnej.

2. Facebook Ads

Mówimy tu przede wszystkim o interakcji bezpośrednio z odbiorcami i osiąganiu ogromnego audytorium zgromadzone wokół platform mediów społecznościowych. Wykorzystanie tego kanału marketingowego na prowadzenie wysoko ukierunkowanych kampanii reklamowych, a to umacnia pozycję marki.

Zupełnie nowe możliwości w przypadku kampanii Facebook Ads daje też implementacja rozwiązań AI. Jak to możliwe? Otóż Meta postanowiła rozwinąć kompleksowe procesy automatyzacji projektowania i wdrażania kampanii reklamowych. Rozwiązanie o którym mowa to Meta Adventage+. Technologia ta pozwala na automatyzację znacznej części kampanii i ręczne konfigurowanie newralgicznych jej elementów.

Kluczowe zmiany na 2024 rok, które sprawiają, że Facebook Ads stanowi jeden z najpopularniejszych trendów marketingowych w tym roku to:

  • Eksperymentalne strategie reklamowe dzięki technologii Advantage+. Nowatorskie podejście umożliwia jednoczesne testowanie do 150 różnych wersji reklam. Proces ten jest uproszczony poprzez automatyczne generowanie treści reklamowych, z wykorzystaniem materiałów dostarczonych przez użytkownika jako bazy dla algorytmów sztucznej inteligencji. Taki mechanizm pozwala na jednoczesne prowadzenie wielu kampanii reklamowych.
  • Innowacyjna selekcja potencjalnych klientów w ramach Advantage+. Narzędzie umożliwia docieranie z reklamami również do osób poza pierwotnie wyznaczoną grupą docelową. Technologia uczenia maszynowego pozwala na identyfikację potencjalnych użytkowników, którzy mogą być zainteresowani ofertą.
  • Optymalizacja wydatków na kampanie marketingowe. Użytkownik określa budżet przeznaczony na kampanię, a narzędzie automatycznie przydziela środki, priorytetyzując stałych i najbardziej obiecujących klientów.
  • Uproszczenie zarządzania kampaniami reklamowymi. Ręczna konfiguracja ustępuje miejsca automatyzacji, co obejmuje ustalanie stawek i innych elementów kampanii, dzięki czemu proces ten jest efektywniejszy i mniej czasochłonny.

W przypadku kampanii Facebook Ads możemy wykorzystać rozwiązania AI, które optymalizują procesy wdrażania kampanii, ułatwiają mierzalność efektów oraz pozwalają na pełną optymalizację prowadzonych działań.

3. Reklama natywna

Jest częścią reklamy cyfrowej, polegającą na umieszczaniu treści reklamowych w sposób naturalnie wkomponowany w kontekst otoczenia, tak aby nie były one odbierane jako nachalne lub intruzywne. Reklama natywna to wszelkiego rodzaju wpisy blogowe, sponsorowane i inne treści, które zostały opłacone, aby budować świadomość marki i zwiększać jej rozpoznawalność wśród odbiorców.

Według badań przeprowadzonych przez MarketsandMarkets reklamy natywne są o 24% bardziej wiarygodne dla konsumentów niż reklamy w mediach społecznościowych, szczególnie te oparte na sztucznej inteligencji. AI może pomóc w utrzymaniu i zwiększeniu tej wiarygodności poprzez lepsze dopasowanie reklam do kontekstu i treści strony.

Uwaga! Natywna forma reklamy to obecny trend marketingowy na 2024 rok. To korzystniejsza forma promocji, która jest odporna na tzw. ślepotę bannerową oraz internetowe AdBlocki wykorzystywane masowo przez użytkowników internetu.

4. Reklama wideo (TikTok, Youtube Shorts, IG Reels)

Video marketing jest bardziej angażujący niż treści pisane i świetnie przyciąga uwagę. Może być wykorzystywany na różnych platformach. Wideo to format, który może znacząco różnić się od innych form reklamy, co czyni go odrębnym typem marketingu internetowego. Jeśli chcemy skutecznie promować swój biznes w 2024 roku, powinniśmy wykorzystać ten kanał marketingowy.

W praktyce AI możemy wykorzystać do tworzenia treści wideo marketingowego do takich czynności jak: personalizacja treści, analizowanie wyników, automatyzacja tworzenia wideo, tworzenie interaktywnych doświadczeń, a nawet podmianę tekstu i dźwięku wraz z obróbką bez użycia skomplikowanych narzędzi.

5. SEO

SEO, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych jest długoterminową inwestycją i może zająć sześć miesięcy lub więcej, zanim nowo zoptymalizowane treści osiągną wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. W wielu branżach, to jedyny skuteczny kanał marketingowy, który umożliwia zwiększenie konwersji na stronie, poprawienie poziomu sprzedaży oraz umocnienie pozycji marki w wynikach wyszukiwania Google.

Wbrew pozorom działania SEO również znajdują korelację ze sztuczną inteligencją. Popularny Chat GPT umożliwia tworzenie spersonalizowanych treści zgodnie ze szczegółowymi wytycznymi. Innowacyjny model językowy stale się rozwija, co w zakresie SEO może znaleźć zastosowanie podczas:

  • tworzenia strategii marketingowej SEO,
  • analizowania wyników pozycjonowania witryny,
  • tworzenia wartościowego contentu, np. jako pomoc w researchu i inspiracji.

Dzięki innowacyjnym wdrożeniom AI w SEO można skuteczniej pozycjonować strony, planować działania oraz z mniejszymi nakładami czasu i pracy budować content, który jest podstawą skutecznych działań SEO.

Alternatywne kanały marketingowe, które warto znać w 2024 roku

Dodatkowe formy przekazu marketingowego, które na pewno znajdą zastosowanie w działaniach promocyjnych firm w 2024 roku to: e-mail marketing, wykorzystywanie influencerów, a także prowadzenie wizytówek Google. Możliwości na skuteczne promowanie biznesu jest mnóstwo. Warto jednak dopasować kanały przekazu marketingowego tak, aby zmaksymalizować efekty i dopasować prowadzone działania do potrzeb branżowych.

Sprawdź także: Kluczowe trendy Digital Marketingu na rok 2024.

Zespół TwoGecko