fbpx
Digital Marketing Przeczytaj w 3 min. 4 stycznia 2024

Kluczowe trendy w Digital Marketingu na rok 2024.

Wraz z nadejściem Nowego Roku zmieniają się także trendy w marketingu internetowym. Co to oznacza? Otóż najnowsze trendy na 2024 rok wskazują na wykorzystanie sztucznej inteligencji, AR, VR, a także hiperpersonalizacji, jako nowe możliwości rozwoju w branży digital marketingu. Chcesz dowiedzieć się, jak nowe trendy przełożą się na możliwości marketingowe dla firm? Zobacz ten artykuł, a zgłębisz tajniki najnowszych trendów marketingowych, które pomogą Ci w planowaniu skutecznych kampanii reklamowych.

Najważniejsze trendy marketingowe na 2024 rok

Cały 2023 rok był bogaty w innowacje technologiczne oraz ogromne zmiany w marketingu, chociażby za sprawą rozwoju sztucznej inteligencji. Wszystko też wskazuje na to, że w kolejnych miesiącach AI również będzie mieć ogromny wpływ na to, jak działamy w digital marketingu. Dotychczasowe trendy wskazywały przede wszystkim na: influencer marketing, quizy, sondaże oraz copywriting reklamowy powszechnie stosowany we wszystkich środkach masowego przekazu.

Przygotowaliśmy aż pięć trendów dla digital marketingu, które prawdopodobnie zostaną wykorzystane w nadchodzącym już 2024 roku.

1. Ekologia i równowaga

Odnosząc się do trendów digital marketingowych, warto wspomnieć o tym, że każde przedsiębiorstwo i odbiorcy reklamy chcą być EKO. To oznacza, że na 2024 rok trendem w działaniach digital marketingowych na pewno będzie ekologia oraz zrównoważony rozwój. Co to oznacza? Otóż aktywne promowanie redukcji emisji CO2 oraz działania proekologiczne w ramach kampanii marketingowych będą wyjątkowo skuteczne i mogą realnie przełożyć się na zyski przedsiębiorstwa. Właśnie w taki sposób powinniśmy zaczynać kampanie reklamowe w 2024 roku!

2. Hiperpersonalizacja, czyli co?

Jeśli w grę wchodzi indywidualne podejście do każdego odbiorcy, warto wskazać to jako trend na 2024 rok w ramach działań digital marketingowych. Tworzenie unikalnego przekazu skierowanego do każdego odbiorcy z osobna to realna szansa na dotarcie do szerszego grona klientów. Spersonalizowane wrażenia konsumenckie to świetny sposób, aby sprawić, że oferta firmy wydaje się jeszcze atrakcyjniejsza.

3. Treści wideo trendem 2024 roku!

Nie ma też żadnych wątpliwości, że krótka forma digital marketingu w postaci reklam wideo będzie aktualnie utrzymującym się trendem. Serwisy takie jak TikTok oraz YouTube Shorts to ciekawe rozwiązanie w ramach nowoczesnej promocji usług i towarów w internecie. Atrakcyjne rolki wideo promujące produkty danej firmy uatrakcyjniają odbiór dla klientów oraz sprawiają, że prawdopodobieństwo interakcji z daną formą przekazu jest o wiele większe.

4. Wdrożenia AI, VR i AR.

Digital marketing stale się rozwija, co przekłada się na wprowadzanie do strategii reklamowych zagadnień powiązanych z wirtualną rzeczywistością oraz sztuczną inteligencją. Zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego dają nowe możliwości tworzenia przekazu marketingowego przez specjalistów w tej dziedzinie. 

Co to znaczy? Otóż dzięki wdrożeniom poszerzonej wirtualnej rzeczywistości oraz AI możemy wygodniej i szybciej dostosowywać formę przekazu reklamowego do potrzeb osób w danej grupie odbiorców. To realna szansa na sprawniejsze kontrolowanie prowadzonych kampanii oraz osiąganie zadowalających efektów zbudowanej strategii marketingowej.

5. Aplikacje mobilne jako przyszłość digital marketingu.

Nie mamy też żadnych wątpliwości, że nowoczesne aplikacje mobilne będą w stanie w 2024 roku podbijać trendy digital marketingu. Badania rynkowe wskazują, że w 2024 roku sprzedaż z poziomu aplikacji mobilnych może przebić najśmielsze oczekiwania marketingowców. Warto więc wziąć pod uwagę możliwość stworzenia strategii reklamowej opartej na przekazie poprzez aplikacje mobilne. 

To ciekawe rozwiązanie, które pozwala na pełną personalizację ofert, skuteczną sprzedaż oraz zbieranie danych dotyczących preferencji użytkowników. Dzięki temu możemy w 2024 roku jeszcze precyzyjniej ukierunkować formę reklamy do potrzeb potencjalnego odbiorcy.

Trendy 2024. roku a digital marketing.

W 2024 roku prawdopodobnie nadejdą kolejne spore zmiany w kwestii organizacji kampanii digital marketingowych. W cyfrowym świecie obecnie liczą się przede wszystkim nowe technologie, sztuczna inteligencja oraz spersonalizowany przekaz, dzięki któremu publikowane działania reklamowe trafiają wprost w potrzeby określonych grup odbiorców.

Na ten moment kluczem do sukcesu i wykorzystania pełnego potencjału nowoczesnego digital marketingu jest automatyzacja, współpraca oraz ciągłe analizowanie wyników badań, które umożliwiają personalizację działań sprzedażowych. Na nadchodzący rok sprzedaż w social mediach wciąż pozostanie pożądaną metodą uaktywnienia interakcji z użytkownikiem poprzez skuteczne oferowanie towarów. A zatem: korzystajmy z krótkich form wideo reklamowego, wykorzystujmy wizerunek influencerów oraz dbajmy o wartościowy przekaz wraz z proekologicznym podejściem do prowadzenia działań marketingowych – to przepis na sukces w 2024 roku!

Jeżeli jesteś zainteresowany przeprowadzeniem kampanii marketingowej dla swojej marki, zachęcamy do kontaktu!

 

Zespół TwoGecko