Influencer Marketing 3 lipca 2021

Influencer marketing – o czym warto pamiętać

Influencer marketing to obecnie jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi reklamowych. Popularność social mediów sprawiła, że jeden wpis na Facebooku, zdjęcie na Instagramie, film na YouTubie czy tiktokowy viral potrafią osiągać milionowe zasięgi. Czy współprace z największymi influencerami zawsze są gwarancją sukcesu?

Influencer marketing to spora szansa dla Twojej firmy, lecz przed rozpoczęciem współpracy z jakimkolwiek influencerem musisz dokładnie określić grupę docelową, do której kierowany jest Twój produkt lub usługa. Jest to jeden z najistotniejszych punktów docelowej współpracy. Osoba, u której chcesz się zareklamować, powinna mieć grupę odbiorców treści zbieżną z profilem Twojego klienta. Warto pamiętać, że profil czy kanał o największych zasięgach to nie zawsze najlepsze rozwiązanie. Jeśli Twój produkt przykładowo skierowany jest do 30-letnich mężczyzn, to na nic zdadzą się milionowe wyświetlenia i zasięgi, jeśli w 80% będą one generowane przez przykładowo chłopców  w wieku 14-18 lat bez dużej zdolności zakupowej.

Nim podejmiesz współpracę z konkretnym influencerem koniecznie poproś o informacje dotyczące jego kanału/profilu.

Im więcej informacji uzyskasz, tym łatwiej będzie Ci podjąć końcową decyzję. Niezbędne minimum, które warto zebrać przed rozpoczęciem współpracy to:

  • średnia liczba wyświetleń video
  • zasięgi (followersi, subskrypcje, polubienia)
  • zaangażowanie odbiorców,
  • profil demograficzny i behawioralny odbiorców,
  • zainteresowania,
  • rozwój kanału/kanałów dotarcia na przestrzeni miesięcy

Zalecamy również wycenę różnych twórców o podobnym profilu, dzięki czemu rozeznasz się również w średnich kosztach poszczególnych działań. Taka wiedza da Ci odpowiednie pole do negocjacji i oszczędzenia kilku cennych złotówek. W razie potrzeby pozwoli również na wynegocjowanie dodatkowych aktywności w tej samej cenie.

Niezależnie od budżetu, nie zapominaj o mikroinfluencerach.

Profile na Instagramie, które posiadają <10 000 obserwujących, pojedynczo nie generują ogromnych zasięgów ale przykładowo grupa 50 czy 100 takich influencerów już tak. Często tego typu aktywację są również gwarancją dużego zaangażowania użytkowników. Z reguły takie profile maja niewielu ale bardzo aktywnych odbiorców. Niejednokrotnie także taka grupa odbiorców potrafi wygenerować kaloryczny ruch, który następnie łatwo skonwertować.

Na koniec warto pamiętać o szczerym i naturalnym przekazie.

Przygotuj brief dla twórcy, w którym wyróżnisz najmocniejsze cechy swojego produkty, lecz staraj się ingerować możliwie najmniej w końcowy efekt. Jeśli odbiorcy zauważą, że nowe zdjęcie, film czy stories ulubionego Twórcy wyglądają sztucznie, bardzo szybko stracą zaufanie do reklamującej się firmy. Całość powinna być maksymalnie naturalna, wkomponowana w codzienne ramy tego, co zazwyczaj robi wybrany influencer. Wierni subskrybenci i followersi są niezwykle wyczuleni na wszelką sztuczność i nieszczery przekaz – stawiając na influencer marketing musisz tego unikać.

Zespół TwoGecko
Zespół TwoGecko

Porozmawiajmy na FB