Kampanie display

Przeczytaj w 2 min.

Kampanie display – zwiększ rozpoznawalność swojej firmy.

Chcąć przebić się ze swoim brandem do świadomości klientów, jednym z najskuteczniejszych kanałów dotarcia są bez wątpienia kampanie display. Dobrze przygotowane reklamy graficzne w dłuższej perspektywie czasu mogą przynieść bardzo wiele korzyści.

Przygotowując kampanie display, której celem jest przede wszystkim zwiększenie rozpoznawalności oraz świadomości produktu/marki, warto wcześniej określić konkretne cele, narzędzia oraz KPI. Pozwoli Ci to realnie zmierzyć, jak Twoja firma była rozpoznawalna i kojarzona przed rozpoczęciem kampanii, a jak wygląda to po jej zakończeniu. Możesz opierać się również na statystykach takich jak:

  • wzrost ruchu na stronie,
  • ilość wyświetleń reklamy,
  • bezpośredni wpływ na konwersję

co również da Ci pogląd na sytuację. Jeśli jednak inwestujesz duże budżety, a kampania wizerunkowa ma wynieść Twój biznes na nowy poziom, zalecamy przeznaczenie części pieniędzy również na profesjonalne badania.

Budując rozpoznawalność biznesu w sieci, inwestowanie w kampanie display wydaje się być rzeczą nieodzowną.

Niezależnie, czy korzystasz z dobrodziejstw sieci afiliacyjnych, wybierasz konkretne, stałe formaty na stronach wydawców czy też przeznaczasz swoje środki głównie na Google Display Network (GDN), jest to jeden z tych rodzajów komunikacji, który zapewni Ci dużą liczbę wyświetleń oraz wysoki zasięg. Bez wątpienia kluczowym elementem jest również wygląd kreacji. Dobrze przygotowana warstwa wizualna i copywriterska musi wpadać w oko i zachęcać do kliknięcia. Warto pamiętać, że kampanie display cechują się mnogością formatów o zróżnicowanej orientacji (pion, poziom, kwadrat). Pamiętaj, aby Twoje kreacje były dostosowane pod kilka-kilkanaście różnych formatów, nie tracąc przy tym na przekazie i atrakcyjności.

Przy kampaniach display zdecydowanie polecamy unikania podejścia “spray & pray”. Inwestycja dużych budżetów w imię szybko rosnących wyświetleń, bez żadnej optymalizacji nie przyniesie Ci oczekiwanych korzyści.

Twój produkt nie jest dla wszystkich. Wyświetlaj swoją kampanię tam, gdzie przebywa Twoja grupa docelowa. Żongluj budżetem. Inwestuj w te formaty, które mają najlepsze statystyki, a usuwaj w cień te, które jedynie przepalają pieniądze. Rozliczając się w modelu flat fee (FF) wybierz tych dostawców, którzy potencjalnie posiadają grupę odbiorców zbliżoną profilem do Twoich klientów. Podobnie jak w przypadku influencer marketingu, nie zawsze największe strony są gwarancją sukcesu. Pomimo dużych zasięgów, w display marketingu warto być precyzyjnym.

Dobra kampania display marketingowa to taka, które spełniła Twoje założenia i KPI.

Jeśli jej celem było osiągniecie X wyświetleń lub Y przejść na Twoją stronę, to nie możesz uznać braku konwersji za porażkę. Określanie celów jest istotne nie tylko pod kątem końcowej analizy. Tworząc w przyszłości podobne kampanie będziesz zawsze porównywał wyłącznie te same dane w oparciu o sprecyzowane wcześniej założenia.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej przeczytaj nasz artykuł o reklamach display.

Chcesz rozpocząć reklamę przy użyciu display marketingu? Nie zwlekaj! Napisz do nas!


Podobne wpisy

  • Programmatic display

    Programmatic display — dowiedz się czym się charakteryzuje i jak możesz wykorzystać ten kanał w swoich kampaniach?

    Czytaj dalej

    Przeczytaj w 3 min.

  • reklama display google ads
    ,

    Czy warto stosować reklamę display w Google Ads?

    Czytaj dalej

    Przeczytaj w 3 min.

  • call to action

    Czym jest call to action? Wszystko co musisz wiedzieć.

    Czytaj dalej

    Przeczytaj w 4 min.