Chcąć przebić się ze swoim brandem do świadomości klientów, jednym z najskuteczniejszych kanałów dotarcia są bez wątpienia kampanie display. Dobrze przygotowane reklamy graficzne w dłuższej perspektywie czasu mogą przynieść bardzo wiele korzyści.
Przygotowując kampanie display, której celem jest przede wszystkim zwiększenie rozpoznawalności oraz świadomości produktu/marki, warto wcześniej określić konkretne cele, narzędzia oraz KPI. Pozwoli Ci to realnie zmierzyć, jak Twoja firma była rozpoznawalna i kojarzona przed rozpoczęciem kampanii, a jak wygląda to po jej zakończeniu. Możesz opierać się również na statystykach takich jak:
co również da Ci pogląd na sytuację. Jeśli jednak inwestujesz duże budżety, a kampania wizerunkowa ma wynieść Twój biznes na nowy poziom, zalecamy przeznaczenie części pieniędzy również na profesjonalne badania.
Niezależnie, czy korzystasz z dobrodziejstw sieci afiliacyjnych, wybierasz konkretne, stałe formaty na stronach wydawców czy też przeznaczasz swoje środki głównie na Google Display Network (GDN), jest to jeden z tych rodzajów komunikacji, który zapewni Ci dużą liczbę wyświetleń oraz wysoki zasięg. Bez wątpienia kluczowym elementem jest również wygląd kreacji. Dobrze przygotowana warstwa wizualna i copywriterska musi wpadać w oko i zachęcać do kliknięcia. Warto pamiętać, że kampanie display cechują się mnogością formatów o zróżnicowanej orientacji (pion, poziom, kwadrat). Pamiętaj, aby Twoje kreacje były dostosowane pod kilka-kilkanaście różnych formatów, nie tracąc przy tym na przekazie i atrakcyjności.
Twój produkt nie jest dla wszystkich. Wyświetlaj swoją kampanię tam, gdzie przebywa Twoja grupa docelowa. Żongluj budżetem. Inwestuj w te formaty, które mają najlepsze statystyki, a usuwaj w cień te, które jedynie przepalają pieniądze. Rozliczając się w modelu flat fee (FF) wybierz tych dostawców, którzy potencjalnie posiadają grupę odbiorców zbliżoną profilem do Twoich klientów. Podobnie jak w przypadku influencer marketingu, nie zawsze największe strony są gwarancją sukcesu. Pomimo dużych zasięgów, w display marketingu warto być precyzyjnym.
Jeśli jej celem było osiągniecie X wyświetleń lub Y przejść na Twoją stronę, to nie możesz uznać braku konwersji za porażkę. Określanie celów jest istotne nie tylko pod kątem końcowej analizy. Tworząc w przyszłości podobne kampanie będziesz zawsze porównywał wyłącznie te same dane w oparciu o sprecyzowane wcześniej założenia.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej przeczytaj nasz artykuł o reklamach display.
Chcesz rozpocząć reklamę przy użyciu display marketingu? Nie zwlekaj! Napisz do nas!