Display Przeczytaj w 4 min. 29 listopada 2021

Reklama display – rodzaje, zalety, oraz dobre praktyki projektowania.

Reklama display nazywana inaczej reklamą bannerową lub graficzną to forma reklamy, która przedstawia treści handlowe w sposób wizualny. Do jej zaprojektowania stosuje się elementy jak grafiki, zdjęcia, logo, krótki przekaz tekstowy oraz przycisk CTA (Call To Action). Zadaniem reklamy display jest wzrost świadomości marki, poprawa rozpoznawalności, kształtowanie wizerunku firmy oraz zwiększenie zasięgu dotarcia do odbiorców.

Jakie są rodzaje reklamy display?

Google Ads

Reklama display Google Ads to znakomity sposób, aby poprawić zaangażowanie użytkowników i zachęcić do aktywnego uczestnictwa w życiu marki. Proces tworzenia reklamy jest w znacznej części zautomatyzowany, co pozwala na dużą elastyczność. Wystarczy stworzyć tekst banneru reklamowego, dodać obrazy, a Google automatycznie poprawi ich skuteczność. Do dyspozycji użytkowników przedsiębiorstwo udostępnia bibliotekę obrazów, która daje możliwość stworzenia reklamy display, bez konieczności posiada własnych grafik. Google Ads posiada narzędzia pozwalające śledzić cele aktywnych reklam display i na bieżąco monitorować ich skuteczność. Interesującą oraz bardzo praktyczną formą reklam są elastyczne reklamy displayowe, które charakteryzują się tym, że algorytm Google sam dobiera oraz dopasowuje grafikę i tekst do danego odbiorcy na stronie internetowej. Naszym zadaniem jest dostarczenie do systemu reklamowego, kilku wariacji obrazów oraz tekstów, z których najlepsze dla użytkownika będą mu wyświetlane.

Remarketing display

Jest to format reklamy display to sposób wyświetlania zindywidualizowanych bannerów graficznych osobom, które miały styczność z daną marką lub podjęły na witrynie pewne działania. Remarketing może być stosowany do zwiększania konwersji określonego produktu lub usługi. Ukierunkowany na klientów, którzy wykazali zainteresowanie ofertą, ale nie nastąpiła konwersja. Powyższy format reklamy display skutecznie zachęca klientów do ponownego zainteresowania przeglądanym już wcześniej produktem lub usługą.

Reklama bannerowa

Jako format kampanii display polega na wyświetlaniu obrazu graficznego lub obiektu multimedialnego na określonej witrynie. Po jego kliknięciu przenosi użytkownika na stronę internetową reklamodawcy lub inną podaną stronę docelową. W sieci jest wiele kreatorów bannerów reklamowych, a do najpopularniejszych zaliczamy Google Ads. Zadaniem reklamy bannerowej jest generowanie zainteresowania daną marką: zwiększanie świadomości konsumentów, informowanie o nowych produktach lub usługach, budowanie ruchu na stronie.

Programmatic display

Zautomatyzowana reklama display wykorzystuje technologię sztucznej inteligencji (AI), pozwalając na automatyczne kupowanie i sprzedawanie reklam w formie online. Za pomocą przygotowanych algorytmów wszelkie manualne procesy są niwelowane do minimum, a transakcje reklamowe stają się bardziej wydajne i efektywne. Taki zabieg daje możliwość reklamodawcom precyzyjnie kierować reklamę do swoich odbiorców oraz jednocześnie uzyskiwać maksymalną konwersję po minimalnych, wymaganych kosztach. Programmatic display to ogromne możliwości wyświetlania reklam display wielokanałowo.

Rich media

Dotyczy cyfrowych treści reklamowych zawierających zaawansowaną funkcjonalność. Informacje multimedialne zwane także mediami interaktywnymi, mogą być używane w Internecie i na urządzeniach mobilnych. Zachęcają internautów do interakcji i wyróżniają się na tle bardziej tradycyjnych treści dzięki oryginalnemu formatowi. Rich media to animacje, dźwięki, filmy, gry, GIF-y. Prawidłowo wykorzystane przez firmę generują wiele korzyści.

Reklama displayowa w pakiecie witryn tematycznych

Reklama display oferuje ogromne możliwości dostosowania. Elastyczne sposoby targetowania umożliwiają reklamodawcom na dogodne dopasowanie miejsca wyświetlanych treści. To pozwala przyciągać odbiorców stricte zainteresowanych daną tematyką. Poprzez użycie targetowania kontekstowego komunikat reklamowy wyświetla się wyłącznie na witrynach wybranych przez reklamodawcę.

Zalety reklamy display – dlaczego warto?

Reklama display to znakomity sposób na promowanie marki w sieci i konieczny w uwzględnieniu podczas projektowania swojej strategii marketingowej. Zastosowanie przyciągających wzrok, atrakcyjnych wizualnie bannerów reklamowych, pozwala na kreatywne dotarcie do potencjalnych klientów. Połączenie żywych kolorów, obrazków, animacji i tekstu z powodzeniem przyciąga uwagę odbiorców.

Reklama display w pierwotnej formie jest bardzo prosta do wdrożenia. Do stworzenia i umieszczenia bannera na stronie internetowej nie jest konieczna zaawansowana wiedza programistyczna. Banner to obraz, który ma powiązany link do określonego adresu URL, dzięki czemu można go umieścić na stronie za pomocą prostej linii kodu HTML. Reklama display to ekonomiczny sposób na promocję marki.

Dzięki nowoczesnym narzędziom programistycznym reklama display pozwala na skuteczne targetowanie. Kierowanie przekazu można podzielić na segmenty według słów kluczowych, grup demograficznych, geolokalizacji. Pozwala to łatwiej osiągnąć główny cel przedsiębiorstwa, a klienci mogą natychmiast podjąć działanie. Klikając link w bannerze, mają możliwość bezpośrednio wejść na stronę sprzedawcy i złożyć zamówienie. Reklama display pozwala śledzić działanie z dużo większą precyzją. Jeśli aktywny baner nie przynosi oczekiwanych rezultatów, można go łatwo dostosować, zmieniając projekt, lokalizację, a nawet grupę docelową.

Reklamy displayowe dobre praktyki – na co zwrócić uwagę projektując reklamę graficzną?

Projektowane reklamy warto dopasować do projektu witryny. Dzięki temu klienci lepiej rozpoznają markę. Wielu użytkowników będzie wtedy w stanie stwierdzić, dla jakiej firmy reklama została stworzona, po prostu patrząc na jej wygląd. Analogicznie można dostosować projekt reklam do stron, na których prawdopodobnie będą się pojawiać.

Reklamy displayowe muszą przyciągać uwagę, a marketerzy często wybierają nietypowe ścieżki. Ważne jest, aby przestrzegać pewnych zasad dotyczących wyboru kolorów lub czcionki, co pozwala uzyskać odpowiedni efekt reklamowy. Kolory mogą wywoływać u ludzi różne reakcje i pobudzać skojarzenia. Sprzedając produkt ekologiczny, zielono-brązowa kolorystyka nawiązuje do ochrony środowiska. Produkty kosmetyczne często reklamuje się w stonowanych kolorach, takich jak różowy. Przy wyborze kolorów warto uwzględnić również swoją grupę docelową.

Chcesz rozpocząć reklamę swojej firmy poprzez kampanię displayNapisz do nas!

Zespół TwoGecko
Zespół TwoGecko

Porozmawiajmy na FB