krecja email marketingowa

Przeczytaj w 3 min.

Jak przygotować skuteczną kreację email marketingową?

Skuteczność kampanii email marketingowej mierzy się na kilku poziomach. Pierwszy sukces to oczywiście wysoki open rate, ale to finalnie kreacja, decyduje o tym, czy odbiorca skonwertuje, czyli wykona akcję, na której Ci zależy. Dlatego w dzisiejszym artykule znajdziesz kilka przydatnych wskazówek, do wdrożenia od zaraz, dzięki którym przygotujesz skuteczny mailing.

6 głównych zasad przygotowania skutecznej kreacji mailingowej.

Jak przygotować skuteczną kreację do email marketingu? Zadbaj zarówno o formę, jak i treść. Oto kilka najważniejszych kwestii, o które powinieneś pamiętać.

Zachowaj spójność

Jeśli Twoja kampania email marketingowa składa się z kilku etapów, zadbaj o spójność. Mamy tu na myśli zarówno warstwę graficzną, jak i tekstową. Jeśli używasz charakterystycznej kolorystyki, a Twoje wiadomości mają określoną strukturę, niech elementy te powtarzają się w każdej wiadomości. To samo dotyczy sposobu, w jaki komunikujesz się z odbiorcą. Jeśli stawiasz na “luźny”, nieoficjalny język, bądź konsekwentny.

To, co najważniejsze umieść na początku

Zasada, że nie ważne, jak się zaczyna, ważne, jak się kończy, nie sprawdza się w email marketingu. Początek wiadomości jest kluczowy, dlatego na wstępie umieść, to, co najważniejsze. Tak, by odbiorca nie musiał scrollować, tzn. przesuwać strony. Dlaczego to takie istotne? Adresat wiadomości w kilka sekund oceni, czy email od Ciebie jest wart uwagi. Jeśli już na starcie powieje nudą, odbiorca nie doczyta wiadomości do końca, a Ty stracisz potencjalnego klienta.

Pisz zwięźle i konkretnie

W kampanii email marketingowej nie ma miejsca na “lanie wody”. Szanuj czas swojego odbiorcy. Pisz jasno i konkretnie. Email to nie może być elaborat. Pamiętaj, że treść wiadomości ma za zadanie, zachęcić użytkownika do konkretnego działania, np. przejścia na stronę i zapoznania się z ofertą. Dlatego nie powielaj wszystkich informacji, które użytkownik może znaleźć np. na landing page’u albo stronie produktowej. Twórz krótkie zdania. Wypunktuj kluczowe informacje, np. korzyści.

Stwórz widoczne i konkretne wezwanie do działania

CTA (call to action) to jedno z najważniejszych elementów skutecznej kreacji email marketingowej. Zadbaj, by było widoczne, np. w postaci buttonu i konkretne. Takie, które nie pozostawia wątpliwości, co stanie się po kliknięciu. CTA powinno wyróżniać się na tle całej wiadomości. Żeby uzyskać taki efekt, możesz np. użyć wyrazistego koloru.

Nie reklamuj, pokazuj korzyści

Im bardziej kreacja email marketingowa przypomina reklamę, tym jej skuteczność jest mniejsza. Dlatego nie przesadzaj z banerami czy zdjęciami. Skup się za to na korzyściach, które wynikają z Twojej oferty dla odbiorcy, czyli potencjalnego klienta. Jeśli zależy Ci na budowaniu marki osobistej, postaraj się, by e-mail od Ciebie przypominał zwykłą wiadomość. Taką, którą adresat mógłby otrzymać od znajomego. Co to oznacza? Minimalizm w formie i bezpośredni, nieformalny sposób komunikacji.

Zadbaj o wygląd wiadomości na każdym urządzeniu

Responsywność kreacji email marketingowej, to podstawa, by w ogóle mówić o jej skuteczności. Jeśli bowiem poszczególne elementy wiadomości będą się źle wyświetlać na telefonach i tabletach, Twoja praca pójdzie na marne.

Skuteczna kreacja email marketingowa — podsumowanie

Skutecznej kreacji email marketingowej nie da się przygotować w 5 minut. Chociaż na rynku dostępnych jest wiele gotowych szablonów, warto dokładnie przemyśleć każdy element takiej wiadomości. Jeśli zastanawiasz się nad uruchomieniem kampanii email marketingowej, ale wciąż brakuje Ci czasu, skontaktuj się z nami. Wspólnie omówimy Twoje cele i efekty, które dla Ciebie wypracujemy.


Podobne wpisy

  • Jak przedsiębiorcy mogą skutecznie działać bez własnej bazy mailingowej?

    Czytaj dalej

    Przeczytaj w 4 min.

  • Kampanie mailngowe

    Kampanie mailngowe – poznaj kluczowe wskaźniki efektywności.

    Czytaj dalej

    Przeczytaj w 4 min.

  • Segmentacja bazy mailingowej

    Jak segmentacja bazy mailingowej wpływa na wysyłkę reklamową?

    Czytaj dalej

    Przeczytaj w 3 min.