Google Ads czy FB Ads

Przeczytaj w 4 min.

Google Ads czy FB Ads — co bardziej się opłaca?

Chcesz rozpocząć promocję swojej firmy w internecie? Masz ograniczony budżet na reklamę i zastanawiasz się, co będzie lepsze — Google Ads czy FB Ads? Który z systemów reklamowych przyniesie Ci szybszy zwrot z inwestycji? Przeczytaj dzisiejszy artykuł, a poznasz różnice w działaniu obu systemów i podejmiesz najlepszą decyzję dla swojego biznesu.

Facebook Ads vs Google Ads — cechy wspólne

Precyzyjne targetowanie

Cechą wspólną obu systemów reklamowych jest możliwość precyzyjnego targetowania. Mówiąc prościej, Twoje reklamy mogą być kierowane do ściśle określonej grupy odbiorców. Nie zapewni Ci tego nawet najlepsza kampania telewizyjna lub radiowa. Jak to działa? Każdy użytkownik sieci zostawia po sobie cyfrowy ślad. Wizyta na określonej stronie internetowej, zapytanie wpisane w wyszukiwarkę czy reakcja pod postem to informacja dla algorytmów co nas interesuje i czego potrzebujemy. Dzięki tej wiedzy zarówno Google, jak i Facebook dostarczają swoim użytkownikom dopasowane treści — w tym także reklamy.

Remarketing

Na pewno zdarzyło Ci się zobaczyć reklamę marki, której stronę przeglądałeś niedawno. Jeśli był to sklep internetowy, w takiej reklamie widziałeś dokładnie te produkty, które przeglądałeś lub dodałeś do koszyka, ale których nie kupiłeś. Taki typ kampanii nazywamy remarketingiem dynamicznym. Możesz go uruchomić zarówno z poziomu FB Ads, jak i Google Ads. Warto to zrobić, ponieważ remarketing jest jednym z najskuteczniejszych i najtańszych sposobów na pozyskanie klienta. Dlaczego? Nie od dziś wiadomo, że łatwiej zachęcić do zakupu kogoś, kto już odwiedził Twoją stronę internetową niż użytkownika, który nie zna jeszcze Twojej firmy. Jest to istotne, ponieważ konsument potrzebuje zazwyczaj kilku “spotkań” z marką, by stać się jej klientem.

Reklama w różnych umiejscowieniach

Google Ads utożsamiane jest najczęściej z reklamą tekstową w wyszukiwarce, a FB Ads z promocją w aktualnościach na tym portalu. Jednakże oba te systemy oferują o wiele więcej. Kampanię Google można uruchomić na w witrynach partnerskich, na YouTube, w aplikacjach mobilnych oraz na Gmailu. Reklama na Facebooku także może wyświetlać się w różnych umiejscowieniach, w serwisach partnerów, na Instagramie, na Messengerze i oczywiście w wielu miejscach na samym Facebooku, takich jak: prawa kolumna, wideo na życzenie czy marketplace.

Google Ads czy FB Ads — podstawowe różnice

Model rozliczenia

Choć Google Ads umożliwia model płatności za 1000 wyświetleń, czyli tzw. CPM, w tym systemie reklamowym najczęstszym sposobem rozliczenia jest CPC (cost per click). W praktyce oznacza to, że reklamodawca płaci wyłącznie za kliknięcie w reklamę, a nie za sam fakt jej wyświetlenia. W przypadku FB Ads jest inaczej. Mimo że w statystykach możesz sprawdzić, ile kosztowało Cię kliknięcie, płacisz za sam fakt wyświetlenia reklamy, nawet gdy użytkownik w nią nie kliknie.

Intencja

W przypadku kampanii tekstowej Google Ads intencja, a co za tym idzie, potrzeba wychodzi od użytkownika. To on bowiem wpisuje w okno wyszukiwarki konkretne zapytanie, szukając określonych produktów lub usług. Reklama na Facebooku (pomijając remarketing), wyświetla się natomiast osobom, które z dużym prawdopodobieństwem będą zainteresowane daną ofertą, ale same jeszcze jej nie szukały. Zadaniem takiej reklamy jest zainteresowanie, a następnie wzbudzenie chęci zakupu lub skorzystania z danej usługi.

Google Ads czy FB Ads w kontekście budżetu

Social media vs Google Ads — jaki budżet zainwestować i co bardziej się opłaca? Żeby odpowiedzieć na to pytanie, wróćmy na chwilę do modelu rozliczeniowego w obu systemach. Decydując się na kampanię tekstową w wyszukiwarce, musisz najpierw sprawdzić CPC. Jest to koszt kliknięcia w reklamę na wybrane przez Ciebie frazy kluczowe, czyli zapytania. Średni koszt za kliknięcie zależy przede wszystkim od konkurencji. Google Ads to system aukcyjny, więc im więcej reklamodawców walczy o wyświetlenia na daną frazę, tym będzie ona droższa. Istotna jest również lokalizacji i trafności samej reklamy (jej treści oraz strony, do której kieruje). Jeśli więc średni koszt kliknięcia, to np. złotówka, a Ty możesz wydać dziennie 100 zł, na Twoją stronę trafi 100 użytkowników. Weź jednak pod uwagę, że nie każdy użytkownik skorzysta z Twojej oferty, więc dużo zależy od tego, ile wart jest dla Ciebie jeden klient.

FB Ads to również system aukcyjny, dlatego koszt dotarcia do określonych grupy jest bardzo różny. Zazwyczaj im mniejsza grupa, tym będzie drożej. Dlatego w przypadku lokalnego biznesu, opłaca się targetować szeroko, np. tylko po wieku i lokalizacji, zwracając uwagę konkretnych użytkowników, dzięki odpowiedniej, spersonalizowanej kreacji reklamowej (grafice i tekstowi). Jeśli więc działasz lokalnie, sprawdź w Google Ads CPC (koszt kliknięcia) na lokalne frazy kluczowe, a następnie zobacz, jaki zasięg dzienny szacuje FB za kwotę, którą możesz wydać. Może się bowiem okazać, że stać Cię tylko na dwa kliknięcia dziennie w Google Ads, podczas gdy, wydając tę samą kwotę na kampanię FB Ads, zapytań będzie tyle, że pozyskasz kilku klientów. Pamiętaj jednak, że bez względu na system reklamowy, o sukcesie kampanii w dużym stopniu decyduje sama reklama, jej przekaz.

Google Ads czy FB Ads — co bardziej się opłaca

Jeśli dysponujesz budżetem na poziomie 800-1000 zł miesięcznie (biznes lokalny) lub 1500-3000 zł, w przypadku biznesu ogólnopolskiego, zdecyduj się na jeden kanał promocji. Ewentualnie, wybierz jeden główny system reklamowy i drugi, którego zadaniem będzie wyłącznie domykanie sprzedaży, czyli remarketing za ok. 300-500 zł, w zależności od ruchu na stronie. Najlepiej jest bowiem połączyć ze sobą FB i Google Ads. W większości przypadków użytkownik nie podejmuje decyzji o skorzystaniu z oferty po jednej wizycie na stronie. Warto zatem przypominać o sobie również w innym medium. Kluczowe jest jednak właściwe rozłożenie budżetu reklamowego i zaplanowanie procesu pozyskania klienta wg zasady lejka sprzedażowego. Bez planu ryzykujesz bowiem, że “przepalisz” budżet, a inwestycja zmieni się w stratę.

Na szczęście nie musi tak być. Opowiedz nam o swoim biznesie i celach, a pomożemy Ci je osiągnąć, dzięki skutecznej reklamie w internecie.


Podobne wpisy

  • Jak przyciągnąć klientów na Linkedin

    Jak przyciągnąć klientów na Linkedinie?

    Czytaj dalej

    Przeczytaj w 3 min.

  • fb ads

    Facebook Ads (FB Ads) — formaty reklamowe, modele rozliczenia

    Czytaj dalej

    Przeczytaj w 3 min.

  • targetowanie reklam

    Jak możemy targetować swoje reklamy w Google Ads?

    Czytaj dalej

    Przeczytaj w 3 min.