Social Media Przeczytaj w 3 min. 28 września 2022

Jak przyciągnąć klientów na Linkedinie?

Profil na Linkedin jest doskonałym narzędziem budowania marki osobistej. Dzięki niemu nie tylko pozyskamy nowe kontakty biznesowe, lecz także zbudujemy wizerunek eksperta. Warto go wykorzystać w  strategii sprzedażowej, niezależnie od tego, czy działamy w branży B2B, czy B2C. Sprawdź, jak dotrzeć do swojej grupy docelowej!

Jak stworzyć profesjonalny profil na Linkedin?

Szukasz sposobu, aby wypozycjonować profil na Linkedin? W pierwszej kolejności zadbaj o nagłówek, ponieważ wyświetla się użytkownikom, gdy komentujesz posty. Wykorzystaj 120 znaków, aby wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów. Określ grupę docelową, a następnie zastanów się, co możesz jej zaproponować. Pomyśl też, czym wyróżniasz się na tle konkurencji.

Aby ocieplić swój wizerunek, dodaj profesjonalne zdjęcie profilowe. Wybierz fotografię,  na której jesteś uśmiechnięty. W ten sposób zrobisz dobre pierwsze wrażenie. Dobierz też odpowiednie tło na profilu Linkedin, upewnij się, że pasuje do charakteru Twojej firmy.

Zastanawiasz się, jak wzbudzić zaufanie grupy docelowej? Poproś klientów i współpracowników, aby napisali rekomendację na Linkedin. Warto podkreślić, że obok wpisu widnieje imię i nazwisko użytkownika, a także relacja, jaka Cię z nim łączyła. Można też kliknąć profil, żeby dowiedzieć się więcej na temat osoby, która wystawiła rekomendację.

Uzupełniony profil powinien zawierać słowa kluczowe, po których można wyszukać informacje na Twój temat lub firmy. Pomyśl, co mogą wpisywać użytkownicy, aby znaleźć produkt lub usługę. Wybierz też frazy, które opisują, to czym się zajmujesz. Linkedin jest świetnym narzędziem generowania potencjalnych klientów, dlatego warto to wykorzystać.

Co publikować na profilu Linkedin?

Jak wzbudzić zainteresowanie i pozyskać klienta? Pamiętaj, żeby regularnie publikować treści na swoim profilu. Zamieszczaj ciekawe i merytoryczne materiały, dzięki czemu pozyskasz większe grono czytelników. Istnieje duża szansa, że będą polecać Twoje artykuły, a część z nich skorzysta z Twojej oferty.

Zamieszczaj praktyczne wskazówki, aby zmotywować użytkowników do działania. Przygotowując materiały, zadbaj o ich wiarygodność. Korzystaj z profesjonalnych źródeł, ale pamiętaj, że możesz również dzielić się z czytelnikami swoimi przemyśleniami. Poszukaj tematów, w których wykażesz się swoją wiedzą i doświadczeniem. Spróbuj też zachęcić grupy odbiorców do dyskusji, ale sam też weź w niej udział. W ten sposób lepiej poznasz potencjalnych klientów, a tym samym przygotujesz dla nich ciekawą ofertę.

Zastanawiasz się, co publikować na stronie firmowej? Postaw na treści, które pomogą Ci zbudować markę. Dziel się sukcesami, udostępniaj raporty branżowe, zaprezentuj case study. To również doskonała okazja, aby poinformować o nowościach w ofercie i planowanych zmianach. Na koncie prywatnym warto publikować maksymalnie raz dziennie, natomiast na służbowym – przynajmniej raz w dziennie. W ten sposób wzbudzisz zainteresowanie, ale jednocześnie nie będziesz zbyt nachalny.

Jak zbudować sieć kontaktów biznesowych?

Jeśli chcesz zaistnieć w mediach społecznościowych, nie możesz czekać, aż ktoś wyśle Ci zaproszenie. Przejmij inicjatywę i wysyłaj własne, nawet do tych osób, których nie znasz osobiście. Możesz wyszukiwać użytkowników po stanowiskach lub branżach. Zanim jednak wyślesz zaproszenie, zastanów się, czy jesteś w stanie zaproponować komuś coś wartościowego. W przeciwnym razie Twoja wiadomość może zostać potraktowana jako spam.

Szukasz sposobu, aby dotrzeć do potencjalnych odbiorców? Przeprowadź dokładny research, aby znaleźć grupy tematyczne, do których należą Twoi klienci, a jeśli do nich dołączysz, dziel się wiedzą i doświadczeniem. Daj się zauważyć, a zobaczysz, że Twój profil będzie częściej pojawiał się w wynikach wyszukiwania.

Jak szukać klientów na Linkedin?

Zastanawiasz się, jak pozyskać osoby do swojej sieci kontaktów? Warto wspomnieć o płatnym narzędziu Linkedin – Sales Navigator. Zapewnia on dostęp do rozbudowanych filtrów, dzięki czemu precyzyjnie określisz grupę docelową. W ten sposób łatwiej też znajdziesz osoby decyzyjne, do których możesz skierować zapytanie ofertowe. Wyszukane osoby możesz umieścić na liście leadów.

Linkedin to świetne narzędzie do pozyskania klientów, zwłaszcza jeśli wdrożymy odpowiednie działania. Zadbaj o swój profil osobisty, systematycznie publikuj merytoryczne teksty, wysyłaj zaproszenia i bierz udział w dyskusjach.

Chciałbyś poznać szczegóły promocji na Linkedin oraz porozmawiać w jaki sposób możemy pomóc rozwinąć Twój biznes? Zapraszamy do kontaktu!

Zespół TwoGecko
Zespół TwoGecko

Porozmawiajmy na FB