fbpx
Google Ads Przeczytaj w 3 min. 14 kwietnia 2022

Google Search vs Google Display — różnice, zastosowanie, zalety i wady

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z Google Ads, możesz zastanawiać się, czy wybrać reklamy tekstowe, czy lepiej sprawdzą się displayowe. Użycie niewłaściwego rodzaju może bowiem spowodować, że “przepalisz” budżet i dojdziesz do wniosku, że Google Ads po prostu nie działa. Dlatego w dzisiejszym artykule wyjaśniamy podstawowe różnice pomiędzy Google Search a Google Display, omawiamy ich wady i zalety oraz podpowiadamy, kiedy warto użyć tych typów reklamy.

Czym jest reklama Google Search?

Reklama tekstowa jest to typ reklamy, która składa się z nagłówka, tekstu i linka, odsyłającego na konkretną podstronę. Taka reklama wyświetla się w płatnych wynikach wyszukiwania Google’a, na konkretne zapytanie użytkownika.

Czym jest reklama Google Display?

Reklama displayowa to typ kampanii graficznej lub mówiąc dokładniej tekstowo-graficznej, ponieważ składa się ona zarówno z grafiki, jak i tekstu. Taka reklama może mieć formę statycznego obrazu lub animacji. Kampania displayowa, w przeciwieństwie do tekstowej, nie wyświetla się w jednym umiejscowieniu, tzn. w wynikach wyszukiwania. Reklamy displayowe są wyświetlane w całej sieci reklamowej Google, m.in. na stronach partnerskich, w mediach społecznościowych, na YouTube czy w Gmailu. W tym przypadku reklamodawca może określić tematykę witryn (a nawet konkretne strony) lub aplikacji , na których reklamy mają się pojawiać. Google deklaruje, że oferuje ponad 2 miliony witryn na całym świecie. Umożliwia również sprofilowanie grupy odbiorców pod kątem zainteresowań i aktywności.

Jakie są różnice pomiędzy Google Search a Google Display?

Już z powyższych opisów można wywnioskować, czym różni się Google Search od Google Display. Przede wszystkim, intencją użytkownika. W przypadku reklam tekstowych reklama wyświetla się osobom, które same wyszły z inicjatywą i zaczęły szukać konkretnych usług lub produktów. W przypadku kampanii displayowych reklama pojawia się niejako “przy okazji”. Reklamy wyświetlają się zatem użytkownikom, którzy sami niczego nie wyszukują. Kolejna, dość oczywista różnica, to format obu reklam (tekst vs grafika) oraz umiejscowienie (jeno umiejscowienie vs. wiele różnych umiejscowień).

Wady oraz zalety Google Search i Google Dis

W większości przypadków kampania Google Display jest tańsza niż Google Search. Co to oznacza? Najczęściej CPC, czyli koszt kliknięcia w reklamę displayową jest niższy niż w przypadku reklamy tekstowej, czyli za tę samą kwotę, reklama graficzna wygeneruje większy ruch w witrynie. Niestety, istnieje ryzyko, że jakość tego ruchu będzie gorsza. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Reklamy tekstowe wyświetlają się użytkownikowi, który sam wyszedł z inicjatywą; który czegoś szuka, a więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że kliknie w taką reklamę i być może skorzysta z oferty. Nic więc dziwnego, że dwa kluczowe współczynniki — CTR (stosunek kliknięć do wyświetleń reklamy) oraz współczynnik konwersji (liczba wejść na stronę w stosunku do liczby zakupów lub zapytań) jest wyższy w Google Search. Jeśli chodzi o CTR w kampanii displayowej rzadko przekracza on 1%, natomiast dobre reklamy tekstowe potrafią osiągać nawet wyniki dwucyfrowe.

Google Search czy Google Display — która kampania będzie lepsza

Google Display sprawdzi się lepiej niż Google Search, gdy działasz w branży, w której klient kupuje przede wszystkim oczami. Mamy tu na myśli, np. odzież, buty, meble. Kiedy jeszcze warto pomyśleć o tego typu kampaniach? Gdy chcesz dopiero wywołać popyt na swój produkt lub usługę, bo użytkownicy jeszcze sami jej nie wyszukują lub gdy potencjalny klient potrzebuj kilka spotkań z Twoją marką, by skonwertować (skorzystać z oferty), czyli kiedy lejek zakupowy jest wieloetapowy. Reklamy displayowe sprawdzą się również wtedy, kiedy masz niewielki budżet, a zależy Ci na wygenerowaniu dużego ruchu, bo np. strona jest nowa.

Z kolei Google Search, czyli kampania tekstowa będzie dobrym wyborem, jeśli Twój produkt lub usługa jest często wyszukiwana, a CPC, czyli koszt za kliknięcie w reklamę, będzie dla Ciebie akceptowalny. Tego typu reklama sprawdzi się również w branżach, w których decyzja o zakupie zapada dość szybko. Przykładem takich usług są te typowo interwencyjne, np. gdy ktoś pilnie szuka ślusarza czy hydraulika. Innym przykładem są usługi fryzjerskie, bary, pizzerie itp. Oczywiście przykłady te nie wyczerpują możliwej listy branż.

Google Search czy Google Display — podsumowanie

Wybierając typ kampanii, zawsze warto wziąć pod uwagę, cel, który chcesz osiągnąć, budżet, którym dysponujesz, ale przede wszystkim — rodzaj produktu lub usługi, którą chcesz zareklamować. Niekoniecznie musisz wybierać pomiędzy Google Search a Google Display. Bardziej chodzi tutaj o właściwe podzielenie budżetu. Jeśli chcesz wykorzystać go efektywnie, skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci uzyskać najwyższy możliwy zwrot z inwestycji.

Zespół TwoGecko