Social Media 22 lipca 2021

Płatne kampanie social media

Social media to obecnie jedne z tych kanałów komunikacji, w których można najszybciej dotrzeć do potencjalnego klienta. Dysponując tak ogromną bazą kont użytkowników, jaką dysponuje Facebook czy Instagram, tak naprawdę mamy dziś nieograniczone możliwości budowania własnej marki osobistej czy też sprzedaży produktów. Zobacz, jak robić to jeszcze skuteczniej.

“Post sponsorowany” to pojęcie, z którym spotkał się praktycznie każdy użytkownik Facebooka lub Instagrama. Te kreowane przez reklamodawców treści, za odpowiednią opłatą, mogą dotrzeć do praktycznie każdego użytkownika ww. platform. Wystarczy, że znajduje się on w zdefiniowanej wcześniej grupie docelowej. Nie każdy jednak wie, że Facebook, na którym skupimy się w dzisiejszym tekście, oferuje wiele różnych możliwości dotarcia.

Przede wszystkim, niezależnie od tego na który format reklamy się zdecydujemy, musimy określić cel naszej reklamy.

Warto wiedzieć, już na samym początku, na czym zależy nam najbardziej. Może być to pozyskanie:

  • możliwie dużego zasięgu,
  • konwersji,
  • kliknięć, a co za tym idzie przejść na naszą stronę www
  • zaangażowania użytkowników,

Kolejnym krokiem powinno być zdefiniowanie grupy docelowej. Na tym etapie możemy – mówiąc kolokwialnie – mocno poszaleć. Plaftorma Zuckerberga umożliwia nam wybór nie tylko płci, wieku czy miejsca zamieszkania odbiorcy, lecz również konkretne zainteresowania, a nawet obserwowane strony. Co więcej, mamy również szerokie możliwości remarketingowe – sprzedawanie produktów i “śledzenie” użytkowników przez nasze reklamy jeszcze nigdy nie było tak proste.

W kolejnym etapie definiujemy nasz budżet – dzienny lub całościowy .

Możemy w pełni powierzyć kontrolowanie wydatków algorytmowi Facebooka. Natomiast nic również nie stoi na przeszkodzie, aby robić to samodzielnie. Warto pamiętać, że wydatki zależą nie tylko od naszego produktu i grupy docelowej lecz również wybranego wcześniej celu kampanii. Duży wpływ na wysokość cen mają również działania konkurencji w konkretnym obszarze.

Warto pamiętać, że całość działań odbywa się w modelu aukcyjnym, podobnym do tego, który obowiązuje m.in. w sieciach afiliacyjnych lub sieci reklamowej Google. “Wygrywa” reklama, która nie tylko będzie oferowała najwyższą ofertę za daną akcję, lecz również będzie mogła poszczycić się wysoką jakością oraz dopasowaniem do grupy docelowej (potencjalna szansa na konwersje).

Najprostszą, a zarazem najszybszą formą dotarcia do klientów jest post sponsorowany.

To nic innego, jak dodatkowa, płatna promocja organicznego posta, który umieszczasz na swojej tablicy. W skróconej ścieżce wystarczy określić jedynie budżet, czas emisji oraz grupę docelową. Zalecamy jednak korzystanie z menedżera reklam i tworzenia w nim swoich kampanii. Na pierwszy rzut oka możemy osiągnąć podobny efekt, natomiast samo narzędzie daje Ci dodatkowe opcje personalizacji a potem optymalizacji kreacji.

Tworząc post sponsorowany, możemy zdecydować się na jeden z kilku formatów. “Obraz” i “Wideo” to obecnie najpopularniejsze z nich. Bazując na statycznym formacie lub wcześniej nagranym materiale możemy przygotować krótkie copy, które zachęci klientów do pochylenia się nad naszą reklamą. W menedżerze reklam możesz również określić, w których miejscach na Facebooku reklama powinna się wyświetlać (w tym również formaty mobilne). Takie rozwiązanie pozwoli Ci dostosować kreacje do poszczególnych urządzeń i placementów, dając pewność, że Twoja reklama zawsze będzie wyglądała dobrze. Zalecamy poświęcenie kilku dłuższych chwil na zagłębienie się we wszystkie opcje konfiguracji, jakie oferuje to narzędzie. Im lepiej i precyzyjniej zdefiniowana reklama, tym większe szanse na sukces niższym kosztem.

Warto zwrócić uwagę również na “Karuzelę”, która pozwoli zaprezentować nawet 10 różnych obrazów lub filmów na predefiniowanych kartach.

Co więcej, każda z nich może mieć osobne linkowanie! Jest to świetna propozycja dla sklepów, które chcą pokazać całą gamę swoich produktów lub wyróżnić najważniejsze cechy jednego z nich. “Karuzela” idealnie sprawdza się na urządzeniach mobilnych, gdzie swipe’owanie kciukiem jest naturalnym odruchem. Jest to również świetny sposób na zwiększenie sprzedaży. Ten format pozwala zamieścić kilka, różnych przekierowań, płacąc wyłącznie za jedną, zbiorczą kreację. Dbając o odpowiedni content na stronie docelowej oraz przejrzysty proces zakupowy, “Karuzela” może stać się jednym z najefektywniejszych formatów reklamowych.

“Materiał błyskawiczny” oraz “Kolekcja” to zaawansowane formaty, na których warto się skupić, jeżeli dysponujemy contentem wysokiej jakości.

Przy pomocy zdjęć oraz filmów możemy stworzyć reklamę, która po kliknięciu wyświetli użytkownikowi stronę na wzór one-page’a. Ten format reklamy jest bez wątpienia najbardziej atrakcyjny i angażujący, lecz jednocześnie wymaga dłuższego przygotowania pod kątem graficznym oraz copywriterskim. Całość świetnie sprawdza się w przypadku branż lifestylowych, a także w branżach premium (np. motoryzacja lub nieruchomości), gdzie decyzja nie jest podejmowana pod wpływem impulsu lecz oparta jest na komplecie informacji.

Stworzenie odpowiedniej otoczki, która jednocześnie będzie spójna z miejscem docelowym po przekierowaniu, znacznie lepiej przyciąga uwagę, niż wyłącznie suche, rozbudowane copy okraszone jednym zdjęciem. Co więcej, w ramach tego formatu możesz łączyć ze sobą kilka typów reklam – zdjęcia, wideo, karuzele czy katalogi produktowe. Tak rozbudowane funkcje umożliwiają kreowanie multimedialnego zaplecza, które jeszcze w obrębie Facebooka może generować oczekiwane konwersje. Przedstaw się światu, zaprezentuj swoje usługi, brand lub produkty – to zdecydowanie jeden z najlepszych formatów, aby tego dokonać.

Na koniec dwa słowa o budżecie: reklamę zawsze dostosuj do swoich zasobów. Facebook oferuje wiele typów rozliczeń (w tym m.in. dzienne), które na bieżąco możesz optymalizować. Definiuj jednak reklamę tak, aby była efektywna w całej swojej rozciągłości, a jednocześnie mieściła się w granicach Twojego budżetu.

Zespół TwoGecko
Zespół TwoGecko

Porozmawiajmy na FB