fbpx
Social Media Przeczytaj w 4 min. 20 maja 2022

Poznaj cele reklamowe kampanii na Facebooku

System reklamowy Facebook Ads daje Ci ogromne możliwości promocji, bez względu na to, czy prowadzisz lokalny biznes, czy działasz na terenie całego kraju, a nawet poza nim. Od czego zacząć, by wykorzystać je w pełni? Zrezygnuj z przycisku “promuj post” i zacznij korzystać z Menedżera reklam. Właśnie to narzędzie pozwala Ci tworzyć zaawansowane, a co najważniejsze — skuteczne kampanie. Pierwszym krokiem do tego jest wybór odpowiedniego celu reklamowego. Właśnie dlatego, w dzisiejszym artykule, omawiamy najważniejsze cele reklamowe na Facebooku — wskazując ich wady i zalety.

Jak wybrać cel reklamowy kampanii na Facebooku i dlaczego jest to takie ważne

Na Facebooku istnieją zarówno droższe, jak i tańsze cele reklamowe, ale to nie ich kosztem powinieneś się kierować przy wyborze. Dlaczego? Cel reklamowy to sygnał dla algorytmu FB, jakich odbiorców ma szukać. Nie chodzi jednak o ich zainteresowania, ale o skłonności do konkretnych akcji. Przykładowo, wybierając cel “Ruch” z optymalizacją pod wyświetlenie strony”, dotrzesz do osób, które odwiedzą Twoją witrynę, ale nie zrobią nic więcej, nie wyślą zapytania ani tym bardziej nic nie kupią. Analogicznie, decydując się na cel “Aktywność” możesz liczyć wyłącznie na aktywność pod postem — reakcje lub komentarz. A jeśli już dojdzie do konwersji, koszt takiej aktywności będzie bardzo duży. Jeśli zależy Ci na sprzedaży lub przesłaniu zapytania, zawsze wybieraj cel reklamowy “Konwersja” lub “Sprzedaż z katalogu” (dla e-commerce). Konwersja to konkretne zdarzenie, które mierzy Pixel FB, np. “Dodaj do koszyka”, “Zakup” lub “Przesłanie zgłoszenia”.

Cele reklamowe kampanii na Facebooku — których warto używać, a których nie

Zasięg i rozpoznawalność marki

Najtańsze i jednocześnie najmniej skuteczne cele reklamowe na Facebooku, to “Zasięg” i “Rozpoznawalność marki”. W jaki sposób działają te cele? Ich zadaniem jest wyświetlenie reklamy maksymalnej liczbie użytkowników, jak najtaniej. Koszt wyświetlenia reklamy 1000 osobom to zazwyczaj ok. 2 zł, a czasem nawet mniej, co możesz uznać za świetny wynik. Jest jednak pewien haczyk. Prawdopodobnie nie uzyskasz nic, prócz wyświetleń. Cel ten, obok celu “Aktywność”, polecamy wtedy, kiedy przykładowo prowadzisz stacjonarny biznes, np. butik w centrum miasta i nie masz strony internetowej.

Aktywność

Tak, jak wspominaliśmy wyżej, “Aktywność” to również cel wizerunkowy, który pokazuje, że pod postami coś się dzieje i pozwala zwiększyć liczbę fanów. Zaleta jest taka, że na bazie takiej aktywności można utworzyć później grupę niestandardowych odbiorców i skierować do nich kampanie remarketingową na konwersję, czyli na cel stricte sprzedażowy. W ramach celu aktywność możesz również zachęcić odbiorców do wzięcia udziału w wydarzeniu, np. webinarze.

Pozyskanie kontaktu (Lead Ads)

To cel reklamowy, który pozwala zbierać dane kontaktowe oraz inne informacje o użytkownikach, bez konieczności odsyłania ich na stronę internetową. Kiedy użytkownik klika w taką reklamę, otwiera się formularz, a dane takie jak imię i nazwisko, mail i numer telefonu uzupełniają się automatycznie. Warto uprzedzić o tym użytkowników w treści reklamy, żeby nie bali się, że ktoś próbuje wykraść ich dane.

Konwersja i sprzedaż katalogu

Tak, jak już wspominaliśmy, konwersja to konkretna akcja, której oczekujesz od użytkownika. Żeby jednak ustawić i mierzyć skuteczność kampanii zoptymalizowanej pod konwersję, najpierw musisz dodać na stronie Pixel i zdarzenia FB, takie jak np. “dodaj do koszyka”, “zakup” “wyświetlenie zawartości” czy “przesłanie zgłoszenia”. Z kolei “sprzedaż z katalogu” to półautomatyczna kampania stworzona z myślą o e-commerce. Ona również jest optymalizowana pod konwersję, ale algorytm bazuje również na informacjach z katalogu produktowego. W praktyce oznacza to, że reklama wyświetla się użytkownikom, którzy wcześniej przeglądarki w sieci te same produkty, np. u Twojej konkurencji.

Wiadomości

Zdecydowanie odradzamy ten cel reklamowy. Dlaczego? Jakiś czas temu FB zmienił rodzaj optymalizacji w “Wiadomościach”. Oznacza to, że algorytm nie szuka już osób skłonnych do wysyłania wiadomości, a w statystykach zamiast tego, widać tylko kliknięcia w link. Co możesz zrobić w tej sytuacji? Wybrać cel “Konwersja “ z umiejscowieniem na Messengerze i ustalonym scenariuszem rozmowy. Wprawdzie nadal nie zobaczysz w statystykach liczby przesłanych wiadomości, ale dzięki ustalonemu scenariuszowi wiadomości, łatwo policzysz, ile z nich pochodzi z reklamy.

Ruch i wyświetlenie filmu

“Ruch” z optymalizacją pod “Wyświetlenie strony docelowej” to dobry wybór, jeśli np. chcesz promować wpis na blogu, generując przy okazji tani i duży ruch w witrynie. Z kolei zaletą celu “wyświetlenie filmu” jest to, że możesz utworzyć grupę niestandardowych odbiorców w oparciu o procent obejrzanego filmu.

Cele reklamowe na Facebooku — szykują się zmiany

Na koniec musimy dodać, że FB szykuje zmiany, jeśli chodzi o cele reklamowe. Podobno ma być ich mniej, a niektóre cele zostaną połączone. Pracownicy Facebooka tłumaczą to chęcią uproszczenia FB Ads i uczynienia go bardziej zrozumiałym dla początkujących reklamodawców.

Jeżeli chcesz przeprowadzić skuteczną kampanie reklamową w systemie reklamowym Facebook Ads. Napisz do nas!

Zespół TwoGecko