niestandardowe kanały reklamowe

Przeczytaj w 4 min.

Poznaj niestandardowe kanały reklamowe.

Szukasz sposobu, żeby wyróżnić się na tle konkurencji i poprawić wyniki sprzedaży? Zaplanuj skuteczną kampanię marketingową w Internecie, nie ograniczaj się jednak do Google Ads i Meta Ads. Aby dotrzeć do szerszej grupy odbiorców, poprowadź działania w niestandardowych kanałach reklamowych. Podpowiadamy, jak pozyskać nowych klientów!

Jak reklamować się na Pintereście?

Chociaż wiele osób postrzega Pinterest jako platformę do odkrywania, kolekcjonowania i porządkowania treści wizualnych, należy podkreślić, że ma on również potencjał reklamowy. Warto regularnie publikować na nim inspirujące piny, zwłaszcza jeśli działamy w branży beauty, modowej, ogrodniczej, gastronomicznej, meblarskiej, czy dekoracyjnej. 

Na swoich tablicach można zamieszczać zdjęcia, grafiki, linki i zdjęcia video. Aby wyróżnić się z tłumu, warto wykazać się kreatywnością. Udostępniając ciekawe treści, budujesz świadomość marki. 

Zastanawiasz się, jak sprawdzić skuteczność kampanii? Zwróć uwagę na CPM, czyli średni koszt 1000 wyświetleń reklamy, a także liczbę kliknięć i zapisań pina. Możesz również zaprezentować swoje produkty użytkownikom platformy, wystarczy, że założysz sklep na Pinterest, zintegrowany z WooCommerce. Dzięki temu dotrzesz do większej grupy odbiorców, co przyczyni się do wzrostu sprzedaży. Jeśli użytkownika zaciekawi jakiś pin, może w niego kliknąć. W ten sposób zapozna się z opisem produktu, kolejne kliknięcie przekieruje go na dedykowaną stronę internetową.

Szukasz sposobu na zmaksymalizowanie ROI, czyli zwrotu z inwestycji? Planując kampanię na Pinterest, wykorzystaj dynamiczne retargetowanie i oferty automatyczne. Pamiętaj też, żeby w reklamach produktowych zamieścić następujące informacje:

  • ceny,
  • dostępność,
  • szczegóły wysyłki
  • opinie klientów.

Reklama na Pinterest często przybiera format karuzeli, która pozwala zaprezentować jednocześnie 2-5 produktów. Każda karta może mieć własny tytuł i opis, a także kierować na inną stronę. Platforma zachęca także użytkowników do instalacji aplikacji. Użytkownik może kliknąć w pin, dzięki czemu zostanie przekierowany do odpowiedniej podstrony na App Store lub Google Play. Istnieje też opcja łatwej instalacji, w tym przypadku pobieramy aplikację z poziomu platformy.

Dlaczego warto reklamować się na TikToku?

Zastanawiasz się, jak zbudować lojalną i zaangażowaną społeczność? Pomyśl o tym, żeby włączyć TikToka do swojej strategii social media. Wbrew pozorom z platformy korzystają nie tylko nastolatki, wśród polskich użytkowników na pierwszym miejscu plasują się młodzi dorośli, czyli osoby w wieku 18-34 lata.

Aby publikować reklamy na TikToku, należy założyć specjalne konto firmowe. Jeśli już to zrobiliśmy, wpisujemy nazwę kampanii, ustalamy budżet i zaznaczamy cel reklamowy. Może nim być:

  • zasięg,
  • wyświetlenia video,
  • instalacja aplikacji,
  • konwersja,
  • traffic, czyli przekierowanie na stronę www,
  • generowanie leadów.

Kupując reklamy na TikToku, możesz zdecydować się na model aukcyjny lub rezerwacyjny. Pierwsze rozwiązanie przypomina kampanie marketingowe na innych platformach. Proponowany model jest elastyczny, a ceny za kliknięcie uzależnione są od konkurencji i składanych ofert. W tym przypadku mamy dostęp do reklam In-Feed, które trwają 5-60 sekund i pojawiają się w zakładce “Dla Ciebie”. Model rezerwacyjny przewiduje stałą cenę, w zamian nie musimy konkurować z innymi reklamodawcami.  

Jak promować się na Linkedinie?

Jeśli chcesz dotrzeć do osób, zatrudnionych na konkretnym stanowisku lub działających w danej branży lub firmie, możesz reklamować się na Linkedinie. Platforma pozwala również na targetowanie na podstawie: doświadczenia zawodowego, kompetencji, wielkości firmy, wykształcenia, czy przynależności do grup.

Linkedin Ads dostępne są w następujących formatach:

  • wiadomości sponsorowane,
  • reklamy tekstowe
  • reklamy ofert pracy,
  • reklamy dynamiczne, przekierowujące na stronę zewnętrzną,
  • reklamy video,
  • karuzela reklam graficznych,
  • reklama z jednym zdjęciem.

Planując kampanię, zdecyduj, czy chcesz zwiększyć świadomość marki, zachęcić użytkowników do odwiedzenia strony, generować leady, a może poprawić współczynnik konwersji.

Taboola Ads – wiodąca platforma reklamy natywnej.

Zastanawiasz się, jak zwiększyć ruch na stronie i poprawić konwersję? Zaplanuj kampanię, opierającą się na reklamach natywnych. Zaliczamy do nich sponsorowane posty w social media, filmy wideo, lokowanie produktu, czy artykuły sponsorowane. Treści powinny być ciekawe i wartościowe dla odbiorców, dzięki czemu nie będą ich irytować. Ponadto są one spójne z tematyką i designem strony, na której się znajdują. 

Aby dotrzeć do nowych klientów, warto skorzystać z platformy Taboola. Pozwala ona tworzyć elastyczne kreacje reklamowe, a następnie kierować je do odpowiedniej grupy odbiorców. Taboola współpracuje z największymi wydawcami na świecie, dzięki czemu pozwala osiągnąć reklamodawcom cele marketingowe, takie jak budowanie świadomości marki, generowanie leadów i wzrost zaangażowania.

Reklamy push – na czym polegają.

Push Ads przekazują treści do odbiorcy, aby je otrzymywać, należy zapisać się do bazy subskrybentów. Strategia reklamowa wpływa na wzrost konwersji, ponieważ odbiorcy sami decydują, jakie wiadomości chcą otrzymywać od sklepów online, serwisów informacyjnych, czy blogów. Reklamy push mogą przyjąć postać graficzną, tekstową lub video.

Przypominamy, że nie ma jednej platformy, która byłaby dobra dla wszystkich firm. Szukając kanałów reklamowych, weź pod uwagę cel kampanii, grupę docelową, budżet, osobowość marki i sposób jej komunikacji. Jeśli nie wiesz, jak stworzyć skuteczne reklamy, rozważ współpracę z influencerami. Nowoczesna agencja digital marketingu zaproponuje Ci twórców, którzy wpisują się w potrzeby marki. Na tym jednak nie kończy się jej rola, wesprze Cię również w prowadzeniu skutecznej kampanii.

 


Podobne wpisy

  • google search console

    Analityka w Google Search Console – funkcje, które musisz znać.

    Czytaj dalej

    Przeczytaj w 4 min.

  • Google Consent Mode – wszystko co powinieneś wiedzieć.

    Czytaj dalej

    Przeczytaj w 4 min.

  • Kanały marketingowe 2024

    Jakie kanały marketingowe wybrać w 2024 roku?

    Czytaj dalej

    Przeczytaj w 5 min.