Social Media Przeczytaj w 4 min. 29 października 2021

Reklama na TikToku – co warto o niej wiedzieć?

TikTok jest medium społecznościowym, które umożliwia użytkownikom przesyłanie niewielkich klipów wideo własnej produkcji trwających 15-60 sekund z możliwością dodania utworu z obszernej listy muzycznej. Jak popularne jest to narzędzie?

TikTok rozwija się w tempie kilkuset milionów użytkowników miesięcznie, a obecna liczba osób na platformie wynosi ponad 1,3 mld. Tak wysoki współczynnik został osiągnięty w zaledwie 4 lata od premiery, podczas gdy innym mediom takim jak Facebook czy Instagram zajęło to ponad dekadę. Obecnie ogromne tempo rozwoju stwarza niesamowite możliwości reklamowe. Przyjrzyjmy się, co może zaoferować reklama na TikToku.

Z czego składa się TikTok?

Aplikacja posiada bardzo rozbudowaną bibliotekę utworów muzycznych, które można wybrać do synchronizacji ze swoimi klipami video. Fragmenty pochodzą ze znanych piosenek, programów telewizyjnych czy też filmów innych użytkowników. TikTok skupia wiele przydatnych funkcji. Pozwala na wysyłanie wiadomości wewnątrz aplikacji, udostępnianie treści na żywo, kategorię „Dla Ciebie”, która wyświetla filmy zgodnie z preferencjami, oraz zakładkę „Odkryj” ukazującą popularne hashtagi. Mnogość możliwości sprawia, że TikTok jest przydatnym narzędziem do promowania wielu firm.

Jakie możliwości stwarza reklama na TikToku?

Każda sieć społecznościowa to inny rodzaj marketingu. Odpowiednio wykorzystana pozwala wypromować firmę, zwiększyć rozpoznawalność marki i pozyskać nowych klientów. Aby czerpać możliwie dużo korzyści z reklamy na TikToku, promocję najlepiej podzielić na dwie strategie. Pierwsza z nich dotyczy tworzenia darmowej treści, a druga implementacji płatnych reklam.

Darmowym sposobem na korzystanie z aplikacji jest oczywiście przesyłanie zabawnych filmów, podobnie jak każdy użytkownik platformy. Materiały w żartobliwy sposób będą miały na celu promowanie produktów i usług marki. Aby ta strategia odniosła sukces, należy zwiększyć popularność swoich filmów za pomocą odpowiednich hashtagów. Najlepszym krokiem jest zdobycie wystarczającej liczby obserwujących, którzy zaufają marce i przeistoczą się w klientów. Oczywiście ta metoda wymaga dużo wysiłku, czasu i wiedzy. Na szczęście TikTok umożliwia nam łatwiejszą opcję promowania swoich produktów i usług poprzez płatną kampanię reklamową na platformie.

Sekcja TikTok dla firm pozwala zaprezentować kreatywne strony marki i pozyskać nowych klientów. Prawidłowe używanie płatnych reklam zwiększa zaangażowanie odbiorców i poprawia wyniki sprzedażowe. Dodatkowo w kontekście płatnej reklamy można poszukać influencera, który będzie promował produkty wśród swoich lojalnych fanów, zapewniając w ten sposób wysoki współczynnik konwersji. Praca z influencerami to często niezawodna i skuteczna strategia marketingowa w mediach społecznościowych, która pozwala na pozyskanie wartościowego contentu do tworzenia atrakcyjnych reklam na TikToku.

Poprawne używanie aplikacji daje możliwość przedstawienia firmy lub produktu ogromnej liczbie odbiorców. TikTok to zabawne i atrakcyjne wizualnie środowisko. Aplikacja nie jest jednak odpowiednia, jeśli Twój biznes ma związek z poważniejszymi kwestiami (finanse, prawo). Platforma przyciąga głównie osoby w wieku 15-24 lat z naciskiem na tych młodszych odbiorców. W związku z tym, aby odnieść sukces, warto komunikować się z nimi w kreatywny sposób.

Reklama na TikToku to przede wszystkim zabawa i inwencja twórcza, która najlepiej sprawdza się w treściach rozrywkowych. Tworzenie wymyślnych form to jeden z najłatwiejszych i najbardziej opłacalnych sposobów promowania firmy w tym medium. Ponadto jedną z największych zalet reklamy na TikToku jest to, że nie trzeba tworzyć filmów w wysokiej rozdzielczości. Wystarczy użyć smartfona i zacząć nagrywać.

Jakie są sposoby targetowania na TikToku?

Po kliknięciu w zakładkę „Kampania” marka może wybrać jeden z celów, aby system automatycznie zadbał o dopasowanie reklamy w najlepszy możliwy sposób. Dostępne są następujące możliwości:

  • Ruch: Sekcja jest używana, aby odsyłać ludzi do witryny firmowej lub aplikacji mobilnej.
  • Instalacja aplikacji: Pozwala skierować użytkowników do strony sklepu, aby bezpośrednio pobrali oprogramowanie danej marki.
  • Zasięg: Wyświetla reklamę jak największej liczbie odbiorców.
  • Konwersja: Zachęca użytkowników do podjęcia działań, takich jak subskrypcja witryny danej marki lub dokonanie zakupu.

Jakie formaty oferuje płatna reklama na TikToku?

TikTok na swojej platformie dostarcza kilka różnych formatów reklamowych, takich jak:

  • In-feed video ads: Krótkie filmy wideo wyświetlane w kanale wiadomości w sekcji „Dla Ciebie”.
  • Branded hashtag challenge: Możliwość zaproszenia użytkowników TikTok do tworzenia treści i umieszczania ich wraz z konkretnym hashtagami związanymi z daną marką.
  • Brand takeover: Filmy trwające od trzech do pięciu sekund, które pojawiają się, gdy tylko użytkownik otworzy aplikację.
  • TopView ads: Reklamy wyświetlane w trybie pełnoekranowym, które mogą trwać do 60 sekund i nie uruchamiają się automatycznie po otwarciu aplikacji.
  • Branded effects: Niestandardowe naklejki, filtry i efekty, których użytkownicy mogą używać we własnych treściach.

Dlaczego reklama na TikToku jest skuteczna?

TikTok podobnie jak wszystkie znane platformy mediów społecznościowych jest szczególnie interesujący dla firm w wielu różnych branżach. To nowy sposób na przyciągnięcie potencjalnych klientów. Głównie dzięki młodym odbiorcom, reklamy na TikToku są szczególnie wartościowe dla przedsiębiorców działających w obszarze B2C. Na platformie łatwo znaleźć treści, np. z dziedziny muzyki, sztuki, mody, sportu i dietetyki. To coraz potężniejsza sieć społecznościowa, która umożliwia dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów i przekształcenie ich w oddanych fanów.

Chcesz rozpocząć swoją przygodę z reklamą na TikToku? Nie czekaj! Napisz do nas!

Zespół TwoGecko
Zespół TwoGecko

Porozmawiajmy na FB