fbpx
Wróć do listy realizacji

Jak z dobrym kursem online dotrzeć do klienta w dobie koronawirusa?

Powiedzieć, że w ciągu ostatnich miesięcy nasze życie zmieniło się diametralnie to nie powiedzieć nic. Za zmianami warunków fizycznych zaś idą i zmiany psychiczne czy społeczne. Wiele firm już zdało sobie z tego sprawę z tego nowego obszaru i wyszło naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na dobrej jakości szkolenia wsparciowe. Jak jednak z tego typu usługą trafić do klienta, gdy jako kanał promocji z przyczyn oczywistych wchodzi w grę wyłącznie internet?

Nasz klient: Ati Labs to poznańska spółka stworzona przez badaczy różnych dyscyplin współpracujących z grupą psychologów, której głównym obszarem zainteresowań jest szeroko pojęte zdrowie psychiczne. Zajmują się oni tworzeniem rozmaitych kursów i programów badawczych, a do ich przeprowadzania wykorzystują najnowocześniejsze technologie.

Efektywność, wysoka konwersja i dostarczenie zakładanej ilości osób zainteresowanych szkoleniem to ważny trzon naszych działań, jednak najistotniejsze jest dla nas zadowolenie naszego klienta.

Kurs, którego marketing powierzyli w nasze ręce był poświęcony radzeniu sobie z psychologicznymi i społecznymi skutkami pandemii COVID-19. Kurs był bezpłatny, jego treść oparta na aktualnej wiedzy psychologicznej, a uczestnikom gwarantowano całkowitą anonimowość. Celem naszej kampanii było zdobycie jak największej ilości osób, które zapiszą się na niego.

Biorąc pod uwagę naszą wiedzę i specjalizację oraz przewidziany budżet (łączny koszt 2000 zł) wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszego Klienta zdecydowaliśmy się na dwa kanały promocji kursu:

  • kampania mailingowa prowadzona w dwóch segmentach stanowiąca trzon naszych działań.
  • kampania Google Ads mająca charakter uzupełniający

Dzięki wdrożonym przez nas dwutorowo działaniom udało nam się:

  • ze strony kampanii mailingowej pozyskać 44 750 wyświetleń, 1 098 kliknięć w link i w efekcie 259 zapisów na reklamowany kurs (przy współczynniku konwersji utrzymującym się na poziomie 20-26%),
  • ze strony Google Ads osiągnąć 16 100 wyświetleń, które przełożyły się na 525 kliknięć i w efekcie dodatkowe 32 zapisy na kurs,
  • łącznie zgromadziliśmy 291 uczestników i zamknęliśmy się w przewidzianej kwocie przeznaczonej na promocję.