Google Ads 12 lipca 2021

Ściśle zdefiniowane słowa kluczowe vs. ogólne – znajdź złoty środek!

Aktywując swoje pierwsze kampanie przy pomocy Google Ads łatwo wpaść w pułapkę słów kluczowych. Dobór odpowiednich keywordsów to nie tylko droga do efektywnej kampanii, lecz również skutecznej optymalizacji budżetu.

Słowa kluczowe są nierozłączną częścią kampanii tworzonych w panelu Google Ads. To dzięki nim możemy skutecznie przekierować klienta na nasza stronę. Odpowiedzieć na jego potrzeby czy wskazać najlepsze rozwiązania problemu. Niestety, jak to w marketingowym świecie bywa, każde działanie bazuje na określonym budżecie, którego przekroczenie nie zawsze jest możliwe. Jak więc dobrać najlepsze słowa kluczowe, aby kampania przyniosła oczekiwany skutek?

Im bardziej ogólne słowo kluczowe, tym za każde kliknięcie zapłacisz więcej.

Dla odmiany mocno sprecyzowane słowa kluczowe, zawężone przykładowo do nazwy czy producenta i kategorii Twojego produktu mogą być znacznie tańsze. Niestety, nie zawsze jest to czarno-białe. Stawiając na mocno skonkretyzowane słowa w branży, gdy Twój produkt dopiero przebija się do świadomości i nie jest szerzej znany, prawdopodobnie nie odniesiesz oczekiwanego sukcesu.

Tworząc listę słów kluczowych, najważniejsze jest znalezienie złotego środka.

Przykładowo, prowadząc sklep z zabawkami nie warto całego dostępnego budżet przeznaczyć  na słowa “zabawka” czy “zabawki dla dzieci”. Tak ogólne słowa będą nie tylko drogie lecz również konkurencja, korzystające z tych słów, będzie bardzo duża. Pod nimi mogą się kryć zarówno lalki, klocki, samochodziki, jak i latawce. Spróbuj skategoryzować swój asortyment i dobrać do niego odpowiednie słowa. “Zdalnie sterowane samochody”, “najlepsze zabawki dla niemowlaków” czy też połączenie kategorii z producentem, np. “klocki XYZ dla dziewczynek” mogą okazać się dużo lepiej dopasowane a przez to bardziej optymalne. W ten sposób z łatwością odpowiesz na potrzebę szukających. Zwiększysz również skuteczność oraz zmniejszając koszty kampanii. Tworząc listę słów kluczowych warto bazować także na licencjach czy określonych zainteresowaniach. “zamek Harry Potter”, “zabawki straż pożarna” czy “przytulanka kot”.

Przed uruchomieniem kampanii Google Ads warto utworzyć plik, w którym spiszesz wszystkie słowa kluczowe, jakie przychodzą Ci do głowy w kontekście danego produktu lub usługi.

W tym celu przydatne mogą okazać się liczne narzędzia, które na podstawie Twoich wymagań mogą szybko przygotować edytowalne listy mniej lub bardziej popularnych zapytań. Programy takie jak:

  • Keywords Planner,
  • Ahrefs
  • AnswerThePublic

to często nieoceniona pomoc. Posiadając wszystko w jednym miejscu, podczas tworzenia kampanii nie tylko nie będziesz działał “na oślep”, lecz również łatwo dokonasz selekcji potencjalnie najskuteczniejszych słów kluczowych. Poznanie potencjału konkurencji i potencjalnych kosztów będą dla Ciebie konkretnym drogowskazem i sugestią, jak powinieneś działać. Często kilka tańszych słów kluczowych generuje znacznie lepsze efekty, niż uporczywa chęć obstawienia “tego najdroższego”, który nierzadko tylko przepala zdefiniowany budżet.

 

Zespół TwoGecko
Zespół TwoGecko

Porozmawiajmy na FB