fbpx
Email Marketing Przeczytaj w 4 min. 14 września 2021

Skuteczny email marketing w pięciu krokach.

Email marketing to jedna z najpopularniejszych i najłatwiejszych do wdrożenia form komunikacji z klientem. Trzymając się kilku zasad sprawisz, że w Twojej firmie będzie to również jedna z najbardziej efektywnych form marketingu. Chcesz wdrożyć skuteczny mailing reklamowy w swojej strategii marketingowej? Przeczytaj, na co koniecznie musisz zwrócić uwagę.

Po pierwsze: Musisz pozyskać zgodę, aby twój mailing reklamowy był skuteczny.

Chcąc rozpocząć przygodę z email marketingiem musisz zadbać o najważniejszą rzecz – zgodę na otrzymanie wiadomości przez Twoich potencjalnych klientów. Dobrowolne oraz świadome wyrażenie zgody na otrzymywanie wiadomości to warunek konieczny, aby Twój mailing reklamowy mógł zostać wysłany. Bazując na zasadach „permission marketingu”, warto zadbać o podwójną weryfikację kont, które są dopisywane do Twojej bazy. Wykorzystując metodę double opt-in każdy klient, który zapisze się do listy mailingowej, będzie musiał potwierdzić takie działanie kliknięciem w link. Link zostanie wysłany na podany adres. Takie działanie sprawi, że w Twojej bazie pojawią się w zdecydowanej większości te osoby, które realnie chcą tam być. Unikniesz tym samym błędnych lub przeznaczonych do odbioru spamu adresów. Każda wysyłka powinna również zawierać link, po kliknięciu którego Twój klient zostanie wypisany z bazy. Warto umieścić go na końcu każdej wiadomości.

Po drugie: Zadbaj o kreację reklamową swojego mailingu.

Przygotowując skuteczny mailing reklamowy musisz być spójny ze swoją strategią marketingową oraz produktem lub usługą, które chcesz sprzedać. Kreacja na każdym poziomie powinna ze sobą koegzystować. Od grafiki, przez odpowiednio dobrany tekst, po czytelnym i zachęcającym do kliknięcia call-to-action kończąc.

Aby stworzyć skuteczny mailing reklamowy  musisz pamiętać, aby nie przeładować go treścią. Zasada “less is more” sprawdzi się tutaj znakomicie. Używaj konkretnych sformułowań. Bazuj na faktach, nie okłamuj swoich klientów. Przekazuj ograniczoną liczbę informacji w jednej wiadomości. Idealnie sprawdzają się wiadomości, które posiadają maksymalnie 3-4 segmenty, gdzie każdy z nich jest wyraźnie wydzielony i informuje o czym innym.

Kluczowym elementem jest oczywiście również sama konstrukcja wiadomości. Wystrzegaj się wiadomości, które są jednym obrazkiem. Warto całość podzielić “na plasterki” w kodzie HTML. Dzięki temu całość nie tylko będzie czytelniejsza lecz również unikniesz tym samym pułapki, jaką są filtry antyspamowe. Twoja wiadomość powinna być zarówno lekka (nie więcej, niż 150kb), jak i dostosowana do większości współczesnych urządzeń dzięki szerokości ok. 600px. Przed wysłaniem mailingu do klientów sprawdź czy wiadomości wyświetlają się poprawnie na kilku różnych urządzeniach – desktop, laptop czy smartfon. Dzięki temu będziesz mógł sprawdzić czy wiadomość poprawnie skaluje się w przypadku różnych rozdzielczości, a całość wyświetlana jest prawidłowo, bez żadnych błędów.

Stosuj również proste, a jednocześnie niezbędne elementy wiadomości: przykładowo preheader, za pomocą którego wprowadzisz odbiorcę w temat czy też stopka, dzięki której klient znajdzie wszystkie niezbędne dane na Twój temat.

Po trzecie: Sprawdzaj bazę, do której wysyłasz mailing reklamowy.

Higiena bazy odbiorców to jedna z podstaw mailingu. Pracując na rekordach nie tylko poznasz zachowania swoich klientów, lecz również zwiększysz skuteczność swoich wysyłek. Pozyskując niezwykle wysoką wartość, jaką jest zgoda odbiorcy na Twoje wiadomości, musisz zrobić wszystko, aby wykorzystać ten potencjał. Przede wszystkim zrób segmentację swoich odbiorców – możesz to zrobić wg. dowolnego klucza, np. demografia, otwieralność wiadomości czy potencjał zakupowy. Dzięki temu będziesz mógł wysyłać różne wiadomości do różnych grup, zwiększając efektywność swoich działań. Co więcej, to również pierwszy krok do personalizacji wiadomości – wyniki takich wysyłek nierzadko są spektakularne!

Nie bój się również usuwać kontaktów. Jeśli ktoś od dłuższego czasu nie otwiera Twoich wiadomości, prawdopodobnie nie warto trzymać go w swojej bazie. Przed takim działaniem warto zastosować 2-3 wysyłki mające na celu wzbudzenie ponownego zainteresowania Twoimi działaniami, np. z dedykowanym kodem rabatowym. Jeśli to nie pomoże – nie miej sentymentów.

Po czwarte: Podczas wysyłania mailingu, dziel się wiedzą z branży. 

Sprzedajesz fantastyczny produkt, lecz posiadasz również ciekawą wiedzę ze swojej branży? Podziel się nią z klientem! Warto zaskakiwać swoich odbiorców – wysyłki sprzedażowe możesz przeplatać wiadomościami zawierającymi inspiracje, porady czy ciekawostki, dzięki czemu zbudujesz dodatkową warstwę przywiązania do marki. Oczywiście nie podawaj wszystkiego od razu na tacy – pisz tak, aby klient zechciał dokończyć artykuł bezpośrednio na Twojej stronie. Takie działanie długofalowo przyniesie Ci realne korzyści w postaci sprzedaży, ponieważ nie ma nic cenniejszego, niż klient przywiązany do danego brandu.

Po piąte: Na bieżąco mierz efekty swojego mailingu reklamowego.

Każdy mailing reklamowy powinien wiązać się się nie tylko z celami, lecz również wynikami. Po kampanii koniecznie sprawdzaj wszystkie raporty, jakie możesz wyciągać ze swojego systemu. Zapisuj je w usystematyzowanym pliku, dzięki czemu historycznie je ze sobą porównasz, wyciągając odpowiednie wnioski i poprawiając błędy. Konwersja, wskaźnik otwieralności czy klikalności, godzinowe przedziały aktywności czy zachowania przez pryzmat demografii dostarczą Ci ogromnej wiedzy, której nie pozyskasz z żadnego innego źródła. Mierz, badaj i nie bój się ryzykować – ważne, aby za każdym razem wyciągnąć odpowiednie wnioski.

Chcesz przeprowadzić skuteczny mailing reklamowy? Zapoznaj się z naszą ofertą!

 

 

Zespół TwoGecko