fbpx
Influencer Marketing Przeczytaj w 3 min. 2 sierpnia 2021

Jakie są najczęściej popełniane błędy we współpracy z influencerem?

Współpraca z influencerem to teoretycznie jeden z najprostszych sposobów, aby dotrzeć ze swoim produktem lub usługą do szerokiej bazy odbiorców. Niestety, takie działania nie zawsze są usłane różami. Przeczytaj, jakich błędów nie popełnić, zanim wydasz swój budżet.

Brak odpowiedniego researchu przed współpracą z influencerem.

Współpraca z influencerem powinna być dobrze zaplanowana oraz przemyślana, nie możemy bazować jedynie na tabelkach z zasięgami. Oczywiście, jest to niezwykle istotna rzecz, lecz musimy analizować ją wyłącznie w kontekście naszego produktu lub usługi. Podobne podejście powinniśmy mieć do grupy odbiorców contentu tworzonego przez wybranego influencera. Jeśli kanał przykładowo kierowany jest do mężczyzn, a nasz biznes skupiony jest wokół typowo kobiecych produktów, to najprawdopodobniej, mimo wysokich zasięgów, wydane pieniądze nie przełożą się na wzrost sprzedaży. Znajomość twórczości influencera, jego zachowania w świecie realnym, kontekstu kanału, charakterystyki i demografii grup odbiorców oraz dopasowania całości pod biznes jest kluczowa. Bez tego, nawet milionowe zasięgi i dotarcie do rzeszy odbiorców najprawdopodobniej skończy się wielkim fiaskiem i brakiem konwersji.

Zwróć uwagę na naturalność danego twórcy.

Chcąc nawiązać współpracę powinniśmy przygotować brief, który scharakteryzuje nasz produkt. Warto wyszczególnić w nim najważniejsze zalety, użyteczność i przewagi konkurencyjne. Na jego podstawie wybrany influencer powinien przygotować materiał samodzielnie. Oczywiście, przed publikacją firma powinna otrzymać materiał do akceptacji. Natomiast absolutnie nie rekomendujemy prowadzenia twórcy za rękę i tworzenia filmów za niego. Decydując się na współpracę, kupujemy nie tylko potencjalne zasięgi, ale cały anturaż kanału. Specyficzny język, interakcje z odbiorcami czy charakterystyczny montaż. Lokując produkt musimy utrzymać naturalność kanału. Każdy przypadek, w którym zaburzymy widzowi istniejący ład sprawi, że treść będzie źle odebrana. Nie ma nic gorszego niż widzowie, którzy wyczują nieszczery lub kłamliwy przekaz. Warto o tym pamiętać przy wyborze konkretnego twórcy.

Brak jasno określonej umowy i wytycznych co do współpracy z influencerem. 

Decydując się na współpracę, powinniśmy przygotować dokument, który zostanie zaakceptowany, przed jakimikolwiek działaniami, przez obie strony. Wysokość wynagrodzenia, terminy, świadczenia czy ich ilość. W umowie pomiędzy stronami warto zawrzeć wszystkie najistotniejsze kwestie. W przypadku ewentualnych sporów umowa zawsze stanowi podstawę, do której obie strony mogą się odwoływać i domagać swoich praw. Niestety, wiele osób o tym zapomina, co w przypadku niezbyt udanej współpracy często rodzi obustronne konflikty.

Nie dostosowywanie treści reklamowej do stylu i audytorium influencera.

Influencerzy są wyjątkowymi osobami, które mają swoją unikalną markę i swoje własne grono fanów. Dlatego też treść reklamowa musi być dostosowana do stylu bycia influencera oraz musi być zgodna z wartościami, które prezentuje dany influencer.

Jeśli treść reklamowa nie jest dostosowana do stylu i audytorium influencera, może to prowadzić do nieatrakcyjnej i nieprawdziwej reklamy, co może negatywnie wpłynąć na wizerunek firmy i jej reputację. Influencerzy są bardzo czujni na to, co polecają swoim fanom, a nieodpowiednie dostosowanie treści reklamowej może prowadzić do utraty zaufania ich widowni, co może mieć daleko idące konsekwencje dla firmy.

Wejdź w świat influencer marketingu razem z nami! Zachęcamy do kontaktu.

Zespół TwoGecko