email marketing

Przeczytaj w 3 min.

Czy email marketing nadal się opłaca?

Właściciele firm mogą dziś wybierać spośród wielu systemów reklamowych. Od tych najpopularniejszych, takich jak Google i Facebook Ads, przez te mniej znane jak Linkedin Ads, Pinterest Ads czy Tik-Tok Ads. Z tego powodu wielu specjalistów zapowiadało rychły koniec email marketingu. Czy słusznie? Absolutnie nie. Pewnie zastanawiasz się, czy email marketing nadal się opłaca? Z dzisiejszego artykułu dowiesz się, w czym ta forma promocji przewyższa inne i jakie korzyści może Ci przynieść.

Czym jest email marketing?

Jak pewnie się domyślasz, email marketing to forma bezpośredniej promocji, realizowana przy pomocy poczty elektronicznej. Rozwój nowoczesnych technologii i swobodny dostęp do narzędzi cyfrowych sprawił, że email marketing łączy się obecnie z innym pojęciem — marketing automation. W tym przypadku wystarczy jedno kliknięcie, żebyś wysłał wiadomość do swoich subskrybentów. Możesz zadbać także o zindywidualizowanie emaili, dzięki odpowiedniej segmentacji swojej bazy odbiorców. Marketing mailowy to również zaplanowana sekwencja wiadomości reklamowo-sprzedażowych do ściśle określonej grupy użytkowników, za ich zgodą.

Dlaczego email marketing nadal się opłaca? 

Docierasz do swoich potencjalnych klientów

Zaostrzenie przepisów związanych z RODO sprawiło, że wielu przedsiębiorców zrezygnowało z email marketingu. Tymczasem ta forma promocji nadal jest nie tylko skuteczna, ale przede wszystkim legalna. Jako agencja marketingowa posiadamy wartościowe bazy klientów – zarówno naszych, jak i naszych partnerów. Każda osoba z tej listy wyraziła wcześniej zgodę na otrzymywanie tego typu wiadomości. Współpracując z nami, możesz mieć pewność, że działasz zgodnie z prawem. Twoje wiadomości otrzymają wyłącznie osoby, które mogą być nimi zainteresowane.

Budujesz relacje

Jeśli raz jeszcze spojrzysz na naszą definicję email marketingu, przekonasz się, że główny nacisk położyliśmy na przymiotnik “bezpośrednia”. Nie bez powodu. Email to przecież nowoczesna forma listu, czegoś bardzo osobistego. Regularny marketing mailowy skraca zatem dystans między użytkownikiem a marką. Co więcej, buduje relacje, spowoduje, że Twoja firma stanie się pierwszym wyborem dla osoby, która faktycznie czyta wiadomości od Ciebie.

Sprzedajesz

Być może skuteczny email marketing kojarzy Ci się głównie z branżą e-commerce (informacje o promocjach czy nowych produktach). Faktycznie newsletter w sklepach internetowych sprzedażowo sprawdza się świetnie, ale to nie jedyna branża, w której ta forma promocji działa doskonale. Magia skutecznej kampanii email marketingowej polega właśnie na tym, że sprzedaje, nawet kiedy nie sprzedaje. O co chodzi? Wyobraź sobie, że jesteś psychologiem lub coachem, a w swoich wiadomościach dzielisz się radami, np. jak walczyć ze stresem lub poprawić relacje w związku. Jeśli treści, które wysyłasz do potencjalnych klientów, będą dla nich pomocne, część z tych osób na pewno skorzysta z Twoich usług, nawet jeśli nie zareklamujesz ich wprost.

Dobre praktyki podczas projektowania email marketingu.

O sukcesie email marketingu decyduje jednak to, czy adresat otworzy wiadomość od Ciebie, czy przeciwnie — stanie się “martwą duszą” na Twojej liście emailingowej albo co gorsza — wypisze się z niej. Dlatego pamiętaj o dobrych praktykach w email marketingu:

  • spełnij obietnicę, którą złożyłeś, by zachęcić użytkownika do zapisu,
  • wysyłaj emaile, tylko jeśli masz coś wartościowego do przekazania,
  • twórz intrygujące (ale zgodne z prawdą) tematy, które zachęcą do otwarcia maila,
  • im prościej, tym lepiej, unikaj elementów, które upodobnią Twoją wiadomość do reklamy,
  • jeśli biznes firmujesz swoim nazwiskiem, komunikuj się bezpośrednio. Niech Twój email przypomina najzwyklejszą wiadomość, zarówno w formie, jak i w treści,
  • bądź systematyczny i konsekwentny,
  • jeśli masz dużą bazę mailową, możesz segmentować odbiorców pod kątem treści, które ich interesują,
  • zachęć odbiorców do feedbacku, np. zadając pytanie.

Jaka jest przyszłość email marketingu?

Nie da się ukryć, że sytuacja na całym świecie, a co za tym idzie — większa popularność home office sprawiły, że poczta elektroniczna stała się jeszcze ważniejszym elementem komunikacji w biznesie. Wspominamy o tym, ponieważ skuteczny email marketing opiera się właśnie na dialogu, zrozumieniu potrzeb potencjalnych klientów oraz odpowiedzi na nie. Wówczas wiadomość od Ciebie stanie się czymś, na co klient czekał. Dzięki temu taki e-mail na pewno nie trafi do kosza lub spamu.

Sprawdź również jakich błędów nie popełniać w mailingu reklamowym.

Jeżeli chcesz przeprowadzić skuteczną kampanię email marketingową. Zapraszamy do kontaktu!

 


Podobne wpisy

  • Jak przedsiębiorcy mogą skutecznie działać bez własnej bazy mailingowej?

    Czytaj dalej

    Przeczytaj w 4 min.

  • Kampanie mailngowe

    Kampanie mailngowe – poznaj kluczowe wskaźniki efektywności.

    Czytaj dalej

    Przeczytaj w 4 min.

  • krecja email marketingowa

    Jak przygotować skuteczną kreację email marketingową?

    Czytaj dalej

    Przeczytaj w 3 min.