Google Ads Przeczytaj w 3 min. 6 maja 2022

Dlaczego powinieneś uwzględnić reklamy displayowe w swoich kampaniach marketingowych?

Choć Google Ads kojarzy się głównie z reklamami tekstowymi, system ten oferuje także inne typy kampanii. Jednym z nich jest właśnie reklama displayowa. W dzisiejszym artykule opowiemy o jej zaletach, a także – odpowiemy na pytanie, dlaczego warto uwzględnić Google Display w swoich kampaniach marketingowych.

Reklama displayowa — dlaczego warto

Tańsza alternatywa dla reklam tekstowych

Kiedy przedsiębiorcy lub początkujący reklamodawcy poznają możliwości systemu Google Ads, ich wybór pada najczęściej na reklamy tekstowe. Teoretycznie ma to swoje uzasadnienie, ponieważ taka reklama wyświetla się użytkownikowi, który wpisał w wyszukiwarkę konkretne zapytanie. Sprawa powinna być zatem prosta: potencjalny klient klika w taką reklamę, przechodzi na stronę, zapozna się z ofertą i wysyła zapytanie lub coś kupuje. Niestety, w praktyce, tylko 1 do 3 wizyt na 100 kończy się konwersją. W przypadku ograniczonego budżetu i wysokiego CPC (kosztu za kliknięcie) na interesujące Cię frazy, może okazać się, że przepalisz budżet, bo ruch wygenerowany w witrynie będzie zbyt mały, żeby doszło do konwersji. Najczęściej dzieje się tak, kiedy strona jest nowa. W takiej sytuacji wybór jednego, najdroższego kanału ruchu jest błędem. Najlepiej połączyć reklamę displayową z tekstową, a jeśli działasz w konkurencyjnej i drogiej branży, zacznij właśnie od Google Display.

Możliwość wykorzystania na różnych etapach lejka sprzedażowego

Kampanie displayowe możesz wykorzystać na wiele sposobów od budowania rozpoznawalności marki, po kampanie stricte sprzedażowe do nowych użytkowników, aż po remarketing. Możliwości jest naprawdę wiele — różne wielkości banerów czy umiejscowień (strony internetowe, aplikacje mobilne, YouTube, Gmail). Co więcej, decydując się na tę kampanię, możesz doprecyzować profil odbiorców (pod kątem ich zainteresowań i aktywności), a także wybrać serwisy, na których reklama będzie się wyświetlała. Do wyboru są także różne formaty — od statycznych obrazów, przez animacje, aż po materiały video. Dzięki temu możesz zaprezentować swoją ofertę na wiele sposobów. Osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z tym rodzajem reklam, system podpowiada wybór Inteligentnych Kampanii Displayowych. Czym różnią się one od swoich klasycznych odpowiedników? Tego typu reklamy są po prostu bardziej zautomatyzowane, jeśli chodzi o tworzenie list odbiorców, kreacji czy stawek. Będą więc idealne dla początkujących reklamodawców.

Szczegółowe dopasowanie (targetowanie)

Przeciwnicy tej formy reklamowej mówią o mniejszej skuteczności reklam banerowych ze względu na to, że mają ona charakter niejako masowy. Wyświetla się użytkownikom trochę przy okazji, kiedy np. przeglądają jakąś stronę internetową. Na pewno sam wielokrotnie spotkałeś się z tym rodzajem kampanii. Choć faktycznie inicjatywa wychodzi tutaj od reklamodawcy, a nie od użytkownika, reklamy nie wyświetlają się zupełnie przypadkowym osobom. Należy pamiętać, że Google śledzi nasze poczynania w sieci. Co więcej, każdy użytkownik może zmienić swoje preferencje reklamowe. Właśnie dzięki temu reklama displayowa może wyświetlać konkretnej grupie odbiorców, takiej która odpowiada profilowi Twojego klienta.

Skuteczność

Czy reklama displayowa działa? Od wielu lat marketerzy powtarzają, że jako społeczeństwo uodporniliśmy się na banery reklamowe, zarówno te w sieci, jak i w przestrzeni publicznej. Powstała nawet teoria o tzw. ślepocie bannerowej, według której nasz mózg automatycznie ignoruje wszystko, co choćby przypomina reklamę (np. na stronie internetowej). Tyle teorii, a co mówi praktyka? Jak udowodniły badania Clutch.co, 90% użytkowników dokonało zakupu pod wpływem takiej reklamy. A biorąc pod uwagę, że sieć reklamowa Google dociera do 90% internautów na całym świecie, potencjał jest naprawdę duży.

Reklama displayowa — czy warto

W artykule tym opisaliśmy pokrótce możliwości i zalety reklamy displayowej. Nie oznacza to jednak, że któraś z typów kampanii jest gorszy czy lepszy. Obecnie, sprzedaż odbywa się wielokanałowo. Nie wystarczy zatem jedno “spotkanie” z marką, żeby doszło do zakupu. Bez wątpienia kampania displayowa zajmuje w tym procesie istotne miejsce, dlatego warto uwzględnić ją w swojej strategii marketingowej.

Jeżeli chcesz rozpocząć swoją przygodę z reklamami displayowymi. Nie czekaj, Napisz do nas!

Zespół TwoGecko
Zespół TwoGecko

Porozmawiajmy na FB