fbpx
Wróć do listy realizacji

Jak zwiększyliśmy widoczność klienta prowadzącego hurtownię dentystyczną w wyszukiwarkach?

W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników Internetu jest większa niż kiedykolwiek, kluczową rolę odgrywa skuteczna widoczność w wyszukiwarkach.

Search Engine Optimization (SEO) stało się fundamentem sukcesu dla firm pragnących wyróżnić się w cyfrowym hałasie, zwiększyć swoją rozpoznawalność i przyciągnąć docelowych klientów.

Nasz klient: Renomowana hurtownia dentystyczna, która zajmuje się dystrybucją produktów medycznych na terenie Polski oraz poza jej granicami. Prowadzi bezpośrednią współpracę z sektorem medycznym, oferując szeroki wybór asortymentu dostosowanego do potrzeb tej branży.

Klient przyszedł do nas z witryną borykającą się z poważnymi trudnościami technicznymi, która nie była dostosowana do działań SEO. Wobec tego, nasze zadanie rozszerzyło się nie tylko na standardowe działania i implementację strategii SEO, ale również na proponowanie zmian na stronie we współpracy z zespołem deweloperskim. Zderzyliśmy się jednak z przeszkodami, ponieważ niektóre kluczowe działania optymalizacyjne były niemożliwe do zrealizowania z powodu problemów z oprogramowaniem. To zmusiło nas do szukania alternatywnych rozwiązań, które choć nie były idealne, spełniały podstawowe wymagania.

Widoczność strony grudzień 2021

  • Widoczność TOP 3 – 32 frazy
  • Widoczność TOP 10 – 177 fraz
  • Widoczność TOP 50 – 1870 fraz

Jak łatwo zauważyć, wyniki nie były zerowe, co jest zgodne z oczekiwaniami wobec jednego z czołowych dostawców w branży. Strona internetowa już wcześniej osiągnęła pewien poziom rozwoju. Niemniej jednak, porównując te wyniki z konkurencją, wypadły one dość skromnie, mimo że biznes miał duży potencjał w obszarze e-commerce. To właśnie ten potencjał udało nam się skutecznie wykorzystać, przekładając go na wzrost widoczności, ruchu na stronie, konwersji oraz liczby zamówień, co pozwoliło nam zrealizować strategiczne cele.

Analogicznie widoczność na grudzień 2023 

  • Widoczność TOP 3 – 373 frazy  | Wzrost o 1166%
  • Widoczność TOP 10 – 1659 fraz | Wzrost o 937%
  • Widoczność TOP 50 – 8545 fraz | Wzrost o 457% 

Poniżej przedstawiamy wykres ilustrujący wzrost widoczności witryny naszego Klienta, rozpoczynający się od momentu nawiązania współpracy, do końca marca 2024. Warto zaznaczyć, że przedstawione wyniki są efektem naszych działań po wielu aktualizacjach algorytmu Google. Pracowaliśmy w środowisku o wysokiej konkurencji, nie tylko ze strony długo obecnych graczy, ale również nowych, dynamicznie rozwijających się podmiotów.

Widoczność fraz w TOP 3 (źródło: senuto.pl):

Widoczność fraz w TOP 10 (źródło: senuto.pl):

Widoczność fraz w TOP 50 (źródło: senuto.pl):

Wykres budowanego przez nas profilu linkowego odsyłających domen (źródło: ahrefs.com):

Wykres organicznych słów kluczowych (źródło: ahrefs.com):

 

Wykres wzrostu ruchu organicznego (źródło: ahrefs.com):

 

Wykres wartości ruchu (źródło: ahrefs.com)

W ciągu ostatnich dwóch lat nasze działania skoncentrowane na optymalizacji SEO znacząco przyczyniły się do zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. Udało nam się osiągnąć następujące rezultaty:

  • Dla kluczowych fraz znajdujących się w czołowej trójce (TOP3), odnotowaliśmy wzrost aż o 1166%.
  • W przypadku fraz plasujących się w pierwszej dziesiątce (TOP10) widoczność zwiększyła się o 937%.
  • Dla szerokiego zestawu fraz mieszczących się w pierwszej pięćdziesiątce (TOP50) zaobserwowaliśmy wzrost o 457%.

Wspierając działania SEO, w ciągu dwuletniej współpracy opublikowaliśmy łącznie kilkaset publikacji na renomowanych portalach branżowych. Te strategicznie rozmieszczone materiały nie tylko umocniły pozycję internetową witryny poprzez pozyskanie wartościowych linków odsyłających, ale również zwiększyły jego rozpoznawalność wśród docelowej grupy odbiorców.

Takie wyniki nie tylko świadczą o skuteczności naszych działań, ale także stanowią solidną podstawę do dalszego rozwijania strategii marketingowych. Utrzymanie i rozwijanie widoczności w Internecie to klucz do budowania trwałej przewagi konkurencyjnej oraz zapewnienia, że marka naszego klienta będzie kontynuować swój dynamiczny rozwój, docierając do coraz szerszego kręgu potencjalnych klientów.