Digital Marketing Przeczytaj w 3 min. 2 stycznia 2023

Trendy w marketingu 2023 – jak je wykorzystać?

Zastanawiasz się, jak wyróżnić się na tle konkurencji? Przygotuj skuteczną strategię biznesową, wplatając do niej najnowsze trendy marketingowe. W ten sposób łatwiej dotrzesz do nowych odbiorców, a także poprawisz relacje z klientami. Podpowiadamy, czego możesz się spodziewać w nadchodzącym roku!

Współpraca z influencerami

Większość marek współpracuje z influencerami, a z najnowszego raportu “Rynek Influencerów w Polsce – 2022” przygotowanego przez serwis Reach a Blogger wynika, że przedsiębiorcy planują zwiększyć budżet na ten cel. Firmy zazwyczaj zapraszają do współpracy twórców na Instagramie. Warto jednak zaznaczyć, że to TikTok odnotował rekordowy wzrost liczby obserwujących.

Influencerzy mają wierne grono odbiorców, dlatego ich posty wzbudzają większe zainteresowanie, niż treści przygotowywane przez markę. W ten sposób możesz budować zaufanie i autorytet, a także dotrzeć do nowej grupy odbiorców. Nie musisz kontaktować się z najpopularniejszymi twórcami, wielu przedsiębiorców chwali sobie współpracę z mikroinfluencerami. W ten sposób mogą dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych klientów, nie ponosząc przy tym wysokich kosztów promocji. Chociaż influencer marketing cieszy się dużą popularnością od kilku lat, nadal tkwi w nim duży potencjał.

Treści tworzone przez użytkowników

Chodzi tutaj o zdjęcia i filmy, udostępniane w mediach społecznościowych, a nagrywane przez użytkowników. Twórcy dzielą w nich swoimi spostrzeżeniami na temat marek i produktów z innymi użytkownikami. Recenzje kosmetyków, markowe hashtagi i unboxing pomogą zwiększyć zaangażowanie klientów. Wspomniane treści wzbudzają pozytywne skojarzenia u obserwujących, tym samym wpływają na ich decyzje zakupowe.

Sztuczna inteligencja a wzrost wydajności

Z najnowszych badań, że sztuczna inteligencja (AI) pozwala wygenerować nawet o 50% więcej leadów. Ponadto skraca ona czas rozmów o 60%. AI umożliwia też większą personalizację treści, dzięki czemu klienci czują, że marka stara się zadbać o ich potrzeby. Algorytmy określają, jakie posty wyświetlają się użytkownikom. W ten sposób zapewniają im lepsze wrażenia podczas korzystania z mediów społecznościowych.

Technologia coraz mocniej wkracza do branży marketingowej, w związku z tym warto korzystać z aplikacji opartych na uczeniu maszynowym. W ten sposób możemy zautomatyzować segmentację odbiorców, pozyskiwanie leadów, czy zarządzanie kampaniami. 

Treści wizualne – kluczowy element strategii marketingowej

Wraz ze wzrostem popularności inteligentnych asystentów i wyszukiwania głosowego, mogłoby się wydawać, że treści wizualne schodzą na dalszy plan. Wystarczy jednak spojrzeć na ogromny rozwój Instagrama, Pinteresta i Snapchat, aby zmienić zdanie. Jeśli chcemy dotrzeć do potencjalnych odbiorców, zadbajmy o to, żeby treści były angażujące i atrakcyjne wizualnie. Dodanie infografik, filmów i obrazów do tekstu wzbudza zainteresowanie czytelników, a także ułatwia im zrozumienie przekazu.

Transmisje na żywo

Wraz ze wzrostem popularności influencer marketingu, transmisje na żywo mogą odgrywać coraz większą rolę. W ten sposób marki bezpośrednio kontaktują się z użytkownikami. Streaming na Facebooku, Tik Toku, YouTubie, czy Instagramie jest bezpłatny, dlatego takie rozwiązanie sprawdzi się również w przypadku mniejszych firm. Coraz większe zainteresowanie wzbudzają też zakupy na żywo, czyli live streaming shopping. Ambasadorzy marki i influencerzy reklamują lub wypróbowują produkty podczas transmisji. Aby zachęcić obserwujących do zakupu, mogą im zaproponować rabat lub ofertę specjalną.

Odpowiedzialność społeczna i zrównoważony rozwój

Nie ma wątpliwości, że klienci zwracają uwagę na to, jakie wartości reprezentuje firma. Aby wyróżnić się na rynku, marka powinna zaangażować się w cele społeczne. Warto też zadbać o inkluzywność, ponieważ konsumenci ufają firmom, które są przyjazne dla wszystkich użytkowników. 

Zastanawiasz się, jak zbudować ekologiczny wizerunek marki? Możesz stosować materiały pochodzące z recyklingu, ograniczyć opakowania, czy oferować produkty, nadające się do wielokrotnego użytku. Rozważ też przekazanie części zysku na cel charytatywno-ekologiczny. 

Rosnące znaczenie marketingu konwersacyjnego

UX (doświadczenia użytkownika) obejmuje wrażenia i emocje, jakich doświadcza osoba podczas korzystania z produktu, usługi, czy strony internetowej. Projektując witrynę, warto zadbać o to, żeby spełniała ona potrzeby czytelnika. Badania pokazują, że im dłużej użytkownik czeka na odpowiedź, tym wzrasta współczynnik odrzuceń. Aby dopasować się do oczekiwań odbiorców, można wprowadzić wirtualnych asystentów, chatbotach i spersonalizowanych e-mailach. 

Zachowaj prosty układ strony i zaprojektuj intuicyjną nawigację. Wśród popularnych trendów znajdziesz też animowane elementy, treści wideo, odważne kolory, czy interfejs aktywowany głosem. Zadbaj też o to, żeby strona wyświetlała się poprawnie na wszystkich urządzeniach.

Jeżeli chcesz przeprowadzić kampanię marketingową dla swojej firmy skontaktuj się z nami.

Zespół TwoGecko

Porozmawiajmy na FB