Wyobraź sobie sytuację, w której trafiasz na tylko interesujące Cię treści. Oferty i promocje, jakie spotykasz, są zbieżne z tym, czego aktualnie potrzebujesz. Informacje, które czytasz, oscylują wyłącznie wokół Twoich zainteresowań. Stawiając na mailing sprzedażowy takie sytuację są możliwe.
Mailing sprzedażowy to forma marketingu bezpośredniego, polegająca na wysyłaniu masowych wiadomości e-mail w celu bezpośredniej sprzedaży produktów lub usług. Celem jest dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów i zachęcenie ich do zakupu.
Wystarczy, że poznasz wszystkie zalety definiujące kampanie takie jak: segmentacja, personalizacja, optymalizacja treści czy szeroki wybór baz — to wszystko sprawia, że treści trafią tylko i wyłącznie do osób, które będą zainteresowane Twoimi usługami. Dostosowanie contentu do odbiorcy nie tylko wzmacnia przekaz, lecz sprawia, że efektywność komunikacji znacząco rośnie. A to już tylko jeden krok do pozyskania potencjalnego klienta.
Zacznij od zdefiniowania kilku podstawowych kwestii:
Te proste pytania będą stanowiły idealną podstawę pod przygotowanie docelowej strategii komunikacji wraz z harmonogramem i ramowym planem wysyłek. Stworzenie takiego dokumentu pozwoli Ci na przygotowanie rzetelnej i spójnej komunikacji. Natomiast w przypadku wątpliwości zawsze będziesz w stanie zweryfikować, jakie były wcześniejsze ustalenia oraz do czego realnie warto się odnieść.
Kluczem do sukcesu jest odpowiednie dobranie i skorelowanie ze sobą kilku składników:
Pamiętając o tym, że Twój produkt nie jest interesujący dla wszystkich, a Twój klient to nie “każdy”, część sukcesu mamy już za sobą. Jeżeli odpowiednio posegmentujesz bazę odbiorców, m.in. według wieku, płci, zainteresowań lub poprzednich zachowań zakupowych będziesz mógł odfiltrować osoby, które potencjalnie będą zainteresowane Twoimi usługami. Takie podejście sprawia, że nie tylko nie przepalisz swojego budżetu, ale przede wszystkim efektywność Twojej kampanii wzrośnie. Logicznym jest, że osoby, które są potencjalnie zainteresowane usługami, jakie świadczysz, znacznie chętniej otworzą taką wiadomość, a docelowo – bo przecież na tym najbardziej nam zależy – skonwertują. Wskaźniki, jak m.in. Open Rate, Click Through Rate czy Conversion Rate przy odpowiednio przygotowanym mailingu już po pierwszej wysyłce będą wyglądały znacznie, znacznie lepiej, niż wcześniej.
Nie bój się eksperymentować – Twoją segmentowaną bazę maili warto podzielić na 2-3 części, które otrzymają podobne, lecz mimo wszystko różne kreacje. Sprawdzaj, jak użytkownicy reagują na poszczególne zmiany. Czasami inny tytuł, zmienione copy, poprawiony wygląd „call to action” lub dłuższa/krótsza treść wiadomości potrafią zdziałać cuda. Zbierając dane po każdej wysyłce stworzysz solidną podstawę do wyciągania trafnych wniosków. Następnie po dokonaniu optymalizacji, przełoży się to na coraz wyższą jakość każdej kolejnej wysyłki.
Staraj się, aby Twoje kreacje reklamowe były ciekawe, różnorodne i faktycznie niosły za sobą wartość dodaną dla klienta. Trzymaj się wytycznych swojego brandu (key visual, charakterystyczne zwroty, wartości marki), lecz nie wysyłaj ciągle tego samego. Dzięki temu nie zniechęcisz do siebie klientów.
Sprawdź jakich błędów unikać wysyłając mailing.
Chcesz wejść w świat email marketingu? Napisz do nas!